افشاگری   خبرنگار نیویورک تایمز درباره کاخ سفید

مایکل ولف، خبرنگار و ستون‌نویس آمریکایی در کتاب جدید خود به نام «خشم و آتش: درون کاخ سفید ترامپ»، دوران حکومت ترامپ را به طوفانی سیاسی تشبیه کرده که تا کنون در تاریخ سیاسی آمریکا نظیر نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز از گاردین، مایکل ولف، ستون‌نویس و خبرنگار روزنامه‌های آمریکایی در کتابی از وضعیت بحرانی کاخ سفید در طول 9 ماه ابتدای حکومت دونالد ترامپ خبر می‌دهد. ولف در بسیاری از روزنامه‌‌های معتبر آمریکایی مانند «یوای‌ای‌تودی» و «نیویورک‌تایمز» به عنوان منتقد سیاسی فعالیت کرده است.

وی در این کتاب با عنوان «خشم و آتش: درون کاخ سفید ترامپ» می‌نویسد که 9 ماه اول حکومت ترامپ به بحران‌های مختلف گذشته است و هنوز کاخ سفید رنگ آرامش ندیده است.در این کتاب 200 مصاحبه اختصاصی با دونالد ترامپ و اطرافیانش ‌آورده شده که نشان از بی‌تجربگی تیم جدید کاخ سفید است.

ولف درباره این کتاب می‌گوید: «هدف من از نوشتن کتاب این نبود که تنها به مسائل روزمره داخل کاخ سفید بپردازم، بلکه می‌خواستم نوع نگاه تیم ترامپ به ریاست جمهوری را نشان دهم و اینکه چگونه احساسی از این موقعیتشان دارند.»

ولف از سال‌های گذشته به واسطه خبرنگاری در نیویورک مگزین با ترامپ آشنایی داشته است و در کتابش نیز به این مسئله اشاره کرده است. او هفت ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مصاحبه‌ای با ترامپ در هالیوود ریپورتر منتشر کرده بود.

کتاب ولف قرار است در تاریخ نهم ژانویه منتشر شود. سال گذشته مراسم تحلیف ترامپ نیز در تاریخ نهم ژانویه برگزار شده بود.

ولف در گفتگو با گاردین می‌گوید: «در طول یک دهه گذشته وضعیت کاخ سفید به این بدی نبوده است و باید گفت از زمان واترگیت تا کنون چنین طوفان سیاسی ندیده‌ام. من در این کتاب تنها این وضعیت را از نگاه کسانی گزارش کردم که به مرکز طوفان نزدیک بودند.»

نویسنده در کتابش از دوران ترامپ به پربحث‌ترین و جنجالی‌ترین دوران ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا یاد می‌کند.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 871588

وب گردی

وب گردی