پایان پروژه مطالعه هنری و مرمت یک جفت  شمعدان فلزی در سعدآباد

پروژه مطالعه هنری و فن شناسی همراه با اجرای عملیات حفاظت و مرمت یک جفت شمعدان فلزی موزه ای موجود در مخزن موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در آزمایشگاه و کارگاه حفاظت و مرمت سعدآباد به پایان رسید.

به گزارش ایسکانیوز روابط عمومی سعدآباد، این دو شمعدان به شکل پیکره زن با شمعدانهایی بر روی سرشان است که توسط ارنست رانکولت هنرمند بنام فرانسوی از آلیاژ فلز و به ارتفاع 80 سانتیمتر ساخته شده است.

مجسمه ها بر روی سطح سنگ با ابعاد 8*9سانتیمتر بر روی پایه ای از ترکیب سنگ و فلز با نقوش گیاهی و اسطوره ای حیوانی قرار دارند و روکش طلایی ساختار فلزی و سنگهای رگه ای سبز و کرم از ویژگی های رنگی دو اثر مذکور محسوب میشوند و ساخت اثر بصورت ریخته گری و پیکره ها تو خالی ولی در بخش پاها تو پر است.

آسیب های آثار مذکور شامل خوردگی، آلودگی های دوده و چربی و آثار بجا مانده از شمع ها، از بین رفتن و ساییدگی روکش طلایی، شکستگی، سوراخ شدگی، شکستگی پایه سنگی، کمبود در بخش فلزی و سنگی به دلیل شکستگی است.

عملیات حفاظت و مرمت صورت گرفته بر روی این آثار شامل پاکسازی مکانیکی و مواد، وصالی به روش جوشکاری، وصالی قطعات سنگی، باز سازی بخش کمبود سنگی، باز سازی بخش کمبود فلزی، موزون سازی، استحکام بخشی و غیره می باشد.

ارنست رانکولت (وفات5 191) مجسمه ساز فرانسوی است که آثار برنزی با فرمهایی از زنان، اجتماع، ورزشکاران ، اسطوره ها و غیره خلق کرده است.

503

کد خبر: 871609

وب گردی

وب گردی