برق  به چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب کرمانشاه رسید

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با تأکید بر اینکه برق‌رسانی به چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اولویت بوده و هست، گفت: کار برق‌رسانی به سرپل ذهاب تمام شده و اکیپ‌ها در حال برطرف کردن مشکل برق‌رسانی در روستاها هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود صادقی، با اشاره به اینکه تمامی فیدرهای 20 کیلوولت و ترانسفورماتور در مناطق آسیب‌دیده به خصوص در روستاها نصب و برق‌دار شده‌اند، گفت: برخی از روستاها 100 درصد تخریب شده‌اند بنابراین ماشین‌های سنگین نمی‌توانند اقدامات لازم برای برق‌رسانی را انجام دهند اما در خصوص مناطق شهری به خصوص سرپل ذهاب تمام معابر عمومی حتی در روز هم برق‌دار هستند و مشکل برق این مناطق برطرف شده است.

صادقی گفت: به هر حال در ساعات اولیه بعد از زلزله تلاش ما این بود که روشنایی معابر را انجام و به اتمام برسانیم و در مرحله بعد نیز تلاش کردیم تا پمپ بنزین‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز سیاسی و انتظامی را در اسرع وقت برق‌دار کنیم که خوشبختانه این اقدامات در همان 10 ساعت اول انجام شد.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر اضافه کرد: در حال حاضر تلاش ما این است که مشکلی برای روشنایی اردوگاه‌های رسمی پیش نیاید به همین دلیل اقدام به نصب پروژکتورها کرده‌ایم.

او ادامه داد: یک اکیپ قوی متشکل از 200 نفر به روستاها اعزام شده‌اند تا با لکه‌گیری و شناسایی نقاط آسیب‌دیده این مشکلات را برطرف کنند و اگر چه برخی روستاها 100 درصد تخریب شده‌اند بنابراین تلاش ما این است که پس از روشنایی معابر بتوانیم ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های آب را برق‌دار کنیم تا مشکل بی‌آبی نیز برطرف شود.

منبع: فارس

402

کد خبر: 871626

وب گردی

وب گردی