واحد نخست بخش بخار نیروگاه پرند سنکرون شد

شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: بخش بخار نیروگاه پرند به ظرفیت سه واحد 160 مگاواتی از جمله نخستین پروژه های تعریف شده با عنوان بیع متقابل است که براساس آن بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت احداث می شود. 

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، حمیدسرداری افزود: احداث بخش بخار این نیروگاه جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی بود که پارسال برای اجرا به شرکت برق حرارتی ابلاغ شد.

او افزود: بخش بخار نیروگاه پرند به ظرفیت سه واحد 160 مگاواتی از جمله نخستین پروژه های تعریف شده با عنوان بیع متقابل است که براساس آن بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت احداث می شود.

مجری طرح های بیع متقابل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به منظور تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی، در قرارداد بیع متقابل با شرکت تولید برق پرند مپنا منعقد شده است.

سرداری درباره مشخصات بخش بخار نیروگاه پرند گفت: 3 واحد بخار به ظرفیت اسمی 160 مگاوات در جمع به ظرفیت اسمی 480 مگاوات که شامل 6 بویلرهای بازیاب حرارت (HRSG) و سیستم خنک کننده اصلی از نوع کندانسور هوایی (ACC)، مشترکات مربوطه و پست 400 کیلو ولت است و با اتمام بخش بخار نیروگاه راندمان کل نیروگاه به حدود 49 درصد خواهد رسید.

مجری طرح های بیع متقابل شرکت برق حرارتی اظهار امیدواری کرد: با توجه به جبهه های کاری فراهم شده بویژه در بخش عملیات نصب و اجرا، چنانچه حمایت های مالی از محل صورت حسابهای فروش برق به شرکت مپنا ادامه داشته باشد، شاهد اتصای واحد 2 بخار در بهار سال 97 خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول واحد بخار نیروگاه پرند، هشتاد و یکمین واحد نیروگاهی است که توسط بخش خصوصی وارد شبکه برق کشور می شود و ظرفیت تولید برق حرارتی کشور را به 63هزار و 150 مگاوات می رساند.

402

کد خبر: 871640

وب گردی

وب گردی