جشنواره «علم برای همه» در برج میلاد برگزار می شود

آیین اختتامیه سومین جشنواره علم برای همه با موضوع «زلزله و خانواده» در برج میلاد برگزار می‎شود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، این جشنواره شامل دو بخش اصلی و ویژه بود که در بخش اصلی به موضوعات: ساخت ابزار علمی، داستان علمی تخیلی، کلیپ علمی و شعر علمی با تکیه بر آموزش ساده مفاهیم علمی و در بخش ویژه نیز به موضوع «زلزله و خانواده» پرداخته شد.

در این جشنواره که نمایشگاهی از موضوعات مختلف زلزله، گسلهای ایران، نواحی پرخطر زلزله، نحوه مراقبت به هنگام وقوع زلزله و ... برپا شد، سرکار خانم دانشور عامری، مشاور فرماندار بم و از شاهدان عینی «زلزله بم» نیز تجارب خود را با بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشت.

سومین دوره از جشنواره «علم برای همه» با هدف ترویج علم و تفکر علمی و تربیت شهروند علمی، تشویق همگان برای مشارکت جویی در فعالیت‌های علمی، دریافت ایده‌های نو در حوزه آموزش غیر رسمی، فراهم آوردن شرایط مناسب برای بروز نوآوری، جهت دهی به استعدادها در راستای گسترش علم و فناوری، معرفی فعالیت‌ها و جلب مشارکت نهادها و سازمان‌هایی که در حوزه آموزش غیر رسمی فعالیت می‌کنند و فرهنگ سازی به منظور استفاده از راه حل‌های علمی برای رویارویی با مسائل و چالش‌ها برگزار شد.

در مراسم آیین «اختتامیه» سومین جشنواره «علم برای همه»، ضمن سخنرانی «مسئولان کشوری و شهری» در سالن رواق هنر برج میلاد، از برگزیدگان بخش رقابتی تجلیل به عمل خواهد آمد.

موزه ملی علوم و فناوری ایران با مشارکت و همکاری «برج میلاد»، سومین جشنواره «علم برای همه» را با تاکید بر رویداد طبیعی «زلزله» و «خانواده»، در هفته علم -20 تا 25 آبان- برگزار کرد که با استقبال مسئولان و علاقمندان از سراسر کشور روبرو شد. اختتامیه این جشنواره پنجشنبه 25 آبان ساعت 14 در سالن رواق هنر برج میلاد برگزار خواهد شد.

503

کد خبر: 871644

وب گردی

وب گردی