حمایت روسیه از عراق طی پیام کتبی به معصوم

رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه پیامی کتبی از همتای روس خود دریافت کرد که در آن بر حمایت مسکو از عراق تاکید شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسانه های عراق (واع)، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق، روز چهارشنبه پیامی کتبی از همتای روس خود دریافت کرد که در آن بر حمایت مسکو از عراق تاکید شده است.
ریاست جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق، در کاخ «السلام» بغداد با فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، دیدار کرد.
در این دیدار، فواد معصوم بر عمق روابط دوستانه و تاریخی عراق با روسیه اشاره و بر اهمیت توسعه روابط دیپلماتیک دوجانبه در عرصه های مختلف، به‌ویژه در عرصه های فرهنگی، علمی، نظامی و اقتصادی و نیز تبادل تجربیات دو کشور تاکید کرد.
در این دیدار، رئیس جمهور عراق از مواضع روسیه در حمایت از عراق، به وی‍ژه در جنگ علیه تروریسم قدردانی کرد و از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که جان باختن تعدادی از شهروندان عراقی در زلزله را تسلیت گفته بود، قدردانی و برای روسیه پیشرفت و شکوفایی بیشتر آرزو کرد.
در همین حال، ماکسیموف پیام کتبی رئیس جمهور کشورش را که در آن جان باختن شماری از شهروندان عراقی را بر اثر زلزله در مناطق مرزی با جمهوری اسلامی ایران، به معصوم تسلیت گفته و بر ادامه همکاری با بغداد تاکید کرده بود، به رئیس جمهور عراق تقدیم کرد.

کد خبر: 871674

وب گردی

وب گردی