دیدار وزیر خارجه لبنان و انگلیس/تاکید بر بازگشت بدون معطلی حریری

وزیر خارجه لبنان در دیدار با همتای انگلیسی خود تاکید کرد، با توجه به موضوعات مهمی چون آوارگان سوری ثبات لبنان به معنای ثبات منطقه و کل جهان است. جانسون نیز تاکید کرد، حریری باید بدون معطلی بیشتر هرچه زودتر به لبنان بازگردد.

به گزارش ایسکانیوز، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان پس از دیدارش با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: ثبات لبنان به منزله ثبات منطقه و کل جهان است به ویژه که در لبنان پرونده‌های حساسی وجود دارد که از جمله آنها مساله آوارگان سوری است که باید به آن توجه شده و به یکی از عوامل عدم ثبات تبدیل نشود. این مساله چه در زمینه مهاجرت‌های غیرقانونی و چه در زمینه تروریسم هرگز محدود به مرزهای جغرافیایی لبنان نخواهد بود.

باسیل در ادامه تاکید کرد: نباید فرصت تکمیل اقداماتی که تاکنون در لبنان آغاز شده را از دست داده و اجازه دهیم تاثیر منفی بر روندی که از یک سال پیش آغاز شده و دستاوردهای متعددی برای منافع تمامی لبنانی‌ها داشته وارد شود.

وزیر خارجه لبنان گفت: اولویت بازگشت حریری به لبنان است، تا میشل عون، رئیس جمهور لبنان در جریان تمامی عوامل و موضوعاتی که حریری می‌خواهد مطرح کند، قرار گیرد.

جانسون نیز پس از این دیدار خواستار بازگشت سعد حریری، نخست وزیر این کشور به لبنان بدون تاخیر بیشتر شد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: لندن بر ثبات لبنان و دور نگه‌داشتن این کشور از هر گونه تسویه حساب‌های منطقه‌ای تاکید دارد.

همچنین باسل با الیستر برت، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کرده و اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این نشست بر تقویت و توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

وزیر خارجه لبنان در ادامه از حمایت انگلیس از ارتش لبنان تقدیر کرد.

کد خبر: 871711

وب گردی

وب گردی