رییس سیا، گزینه ترامپ برای جانشینی تیلرسون

برخی منابع خبری اعلام کردند مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا گزینه احتمالی دونالد ترامپ برای وزارت امور خارجه آمریکاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو؛ «مایک پمپئو»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نخستین گزینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است که احتمال دارد جایگزین رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا شود.

جایگاه پمپئو نزد ترامپ در سطحی است که او هفته ای 4 روز با رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند و گزارش مسائل مختلف داخلی را در اختیار ترامپ قرار می دهد.

بیش از نیمی از مقامات دولتی و مشاوران خارجی در مصاحبه با پایگاه خبری پولیتیکو اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا برای دریافت گزارش روزانه در زمینه امنیت ملی به پمپئو متکی بوده و او از جایگاه مطلوبی نزد ترامپ برخوردار است. همچنین شنیده شده، پمپئو در گفتگو با همکارانش ابراز امیدواری کرده، ترامپ او را جایگزین تیلرسون کند. او گفته برای به دست آوردن این سمت – در صورت دریافت پیشنهاد – برنامه ریزی کرده است.

«راج شاه»، معاون سخنگوی کاخ سفید با رد این موضوع اعلام کرد ترامپ در آینده درصدد تغییرات در نیروی انسانی است ولی او در حال حاضر از تیم امنیت ملی خود شامل رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و مایک پمپئو، ریس سازمان سیا کاملا رضایت دارد. آنها در کنار هم فشار بی سابقه کره شمالی و همچنین موضوع داعش در عراق و سوریه را کنترل کرده اند و موفق شدند اعضای ناتو را برای دفاع مشترک متقاعد کنند.

گمانه زنی ها درباره اخراج یا استعفای وزیر خارجه آمریکا پس از انتشار گزارش شبکه ان بی سی شدت گرفت. بر اساس این گزارش تیلرسون در نشست مشترک ماه ژوئیه با مشاوران ارشد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را «ابله و سبک مغز» توصیف کرده بود.

کد خبر: 871774

وب گردی

وب گردی