سفر قریب الوقوع نماینده ویژه چین به کره شمالی

یک مقام ارشد سیاسی چین به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور، برای رایزنی با مقامات پیونگ‌یانگ راهی کره شمالی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ منابع دولتی در پکن اعلام کردند یک مقام سیاسی عالی رتبه چین به عنوان نماینده رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور، روز جمعه برای انجام مذاکراتی، راهی کره شمالی می‌شود. محور مذاکرات این نماینده چینی موضوع تنش‌های هسته‌ای و برنامه موشکی پیونگ یانگ خواهد بود.

چین در گذشته بار‌ها بر استفاده از راهکار‌های دیپلماتیک برای حل بحران کره شمالی تاکید کرده بود؛ اما در ماه‌های اخیر فقط تعداد محدودی ملاقات در سطوح ارشد سیاسی میان دو کشور برقرار شد. آخرین باری که نماینده ویژه چین در امور کره شمالی به این کشور سفر کرد، به فوریه سال گذشته باز می گردد.

خبرگزاری شین هوا نام نماینده اعزام شده به کره شمالی را «سانگ تائو»، رئیس اداره امور خارجی حزب حاکم کمونیست در چین، اعلام کرده است.

در گزارش شین هوا آمده است: این مقام عالی رتبه، پیونگ یانگ را با نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین آشنا می‌کند و در ادامه دیدار‌هایی با مقامات کره شمالی خواهد داشت.

در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که اخیرا تشکیل شد، شی جین پینگ بار دیگر قدرت سیاسی را در این کشور به دست گرفت.

خبرگزاری کره شمالی نیز از سفر نماینده چین به این کشور خبر داد؛ اما تاریخ دقیقی برای این سفر اعلام نکرد. هنوز مشخص نیست مقام ارشد سیاسی چین چند روز در کره شمالی اقامت خواهد داشت؛ اما وی اخیرا به ویتنام و لائوس نیز سفر کرده بود تا آن‌ها را نیز از ترکیب جدید کنگره ملی چین آگاه کند.

پکن در ماه اوت «کانگ ژان یو» را به عنوان فرستاده ویژه برای کره شمالی انتخاب کرد؛ اما ظاهرا این شخص از زمانی که در این سمت قرار گرفته، هیچ سفری به کره شمالی نداشته است.

کد خبر: 871785

وب گردی

وب گردی