حدود ۲۰ میلیارد ریال دارو توسط بیمارستان‌های سپاه به مردم ارائه شده است

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: حدود ۲۰ میلیارد ریال دارو و شیرخشک و اقلام بهداشتی توسط بیمارستان‌های سپاه به مردم ارائه شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه در خصوص اقدامات انجام شده توسط نیروهای سپاه برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه توضیح داد: سپاه براساس وظیفه ذاتی خود بلافاصله بعد از وقوع این حادثه تلخ به کمک مردم کرمانشاه شتافت و همچنین بیمارستان امام حسین(ع) سپاه از همان روز اول وقوع زلزله به مردم خدمات ارائه کرد.

وی افزود: بیشترین خدمات ارائه شده از سوی نیروهای سپاه در منطقه سرپل ذهاب بود که از ساعت 6 صبح فردای وقوع زلزله بلافاصله بیمارستان صحرایی سپاه در این منطقه برپا شد و مجروحین و افرادی که زیر آوارها گرفتار شده بودند پذیرش شدند.

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: دو بیمارستان صحرایی طی روزهای گذشته در منطقه سرپل ذهاب برپا شد که یکی از آنها دقیقاً در محل بیمارستان شهدا قرار دارد که تخریب شده است.

عبداللهی ادامه داد: در طی این مدت، به بیش از یک هزار از مردم آسیب‌دیده خدمات درمانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان صحرایی دیگر توسط نیروهای سپاه در منطقه ازگله دایر شد، گفت: کمک رسانی به مناطق روستایی به عهده سپاه گذاشته شده بود که به این ترتیب یک هزار نفر از پرسنل تخصصی سپاه برای کمک به مناطق روستایی به آنجا اعزام شدند.

وی افزود: حدود 2 میلیارد تومان دارو و شیرخشک و اقلام بهداشتی توسط بیمارستان‌های سپاه به مردم ارائه شده است. همچنین تا شب گذشته حدود 20 عمل جراحی موفق در بیمارستان امام حسین(ع) سرپل ذهاب به انجام رسیده است.

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: بر اثر این زلزله حدود 600 روستا آسیب دیده است که برخی از این روستاها به طور کامل تخریب شده‌اند. در همین راستا سپاه با استقرار 100 دستگاه آمبولانس، تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم این مناطق به کار گرفت.

وی با بیان اینکه 8 فروند بالگرد از نیروهای هوافضا برای انتقال مجروحین به بیمارستان‌های تهران به منطقه اعزام شدند، گفت: در همان روز اول حدود 100 نفر از مردم آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده به تهران انتقال یافتند.

عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه در تمام حوادث و شرایط بحرانی، آماده کمک‌رسانی به تمام مردم و مناطق آسیب‌دیده است.

701

کد خبر: 871876

وب گردی

وب گردی