نارضایتی استاندار هرمزگان از قطعی سامانه ثبت اشتغال

استاندار هرمزگان با ابراز نارضایتی از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ارسال نامه ای به وزیر نسبت به عملکرد ضعیف وزارتخانه در پشتیبانی سامانه ثبت اشتغال شد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان بیان داشت: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با برنامه مناسب باید نیروی انسانی کارآمد و مورد نیاز هرمزگان را تربیت کند.

همتی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای می‌توانند برای اشتغال هرمزگان ظرفیت‌سازی کنند، عنوان کرد: با توجه به فعالیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هرمزگان این دانشگاه باید با توجه به ظرفیت‌های هرمزگان رشته‌های مورد نیاز مرتبط با صنایع به ویژه صنایع دریایی، شیلات وگردشگری را در این استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه با برنامه مناسب باید نیروی انسانی کارآمد و مورد نیاز هرمزگان را تربیت کند و دستگاه‌های اجرایی نیز باید ارتباط خوبی با این دانشگاه برقرار کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستایی اختصاص یافته است، افزود: سهم هرمزگان از این رقم نزدیک به یک درصد معادل ۲۰۰ میلیارد تومان است. که این امر رضایت بخش نیست. اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بیشتر از اینها در ارائه طرح ها و پیگیری ها تلاش داشته باشد. باید تا یک ریال آخر اعتبارات تخصیص یافته شده جذب شود. متناسب با ظرفیت های استان طرح داده شود.

همتی تصریح کرد: این رقم برای توسعه اشغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت هزینه می‌شود و باید با ارائه و اجرای طرح‌های مناسب از این اعتبارات در مسیر درستی بهره ببریم.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد اعطای تسهیلات بانکی به طرح های اشتغال زایی و آمار پایین خروجی طرح ها در بانکها، بیان داشت: این وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که دلایل تاخیر و معطلی طرح های اشتغال زایی در بانکها را پیگیری و با برگزاری جلسات مختلف با بانکها و مدیران اقتصادی استانداری راهکارهای مناسب برای حل مشکل سرمایه گذاران ارائه کند.

پس ارائه گزارش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آمار اشتغال زایی سازمانها و دستگاههای دولتی در شش ماهه ابتدای امسال و اینکه برخی از آمارها به دلیل قطعی سامانه اشتغال ثبت نشده است، استاندار هرمزگان با ابراز نارضایتی از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پشتیبانی از سامانه و قطعی طولانی این سامانه خواستار تنظیم نامه ای از سوی استانداری و ابراز گلایه به وزیر شد.

وی همچنین خواستار ارائه گزارش هفتگی اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی در هرمزگان شد.

901

کد خبر: 871884

وب گردی

وب گردی