آمادگی استان سمنان برای امدادرسانی و کمک‌ به مردم مناطق زلزله‌زده

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از آمادگی استان سمنان برای امدادرسانی و کمک‌ به مردم مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود قنبری صبح امروز در جلسه هماهنگی نحوه جمع‌آوری، هدایت و انتقال کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان سمنان برای زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: امروزه بسیاری از افراد از این فرصت برای کلاه‌برداری و سؤ استفاده از احساسات انسان دوستانه مردم اقدامات سودجویانه‌ای انجام می‌دهند که باید نسبت به سامان‌دهی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدامی عملیاتی انجام دهیم.

وی با تأکید بر لزوم جلب اعتماد مردم نسبت به جمع‌آوری این کمک‌ها بیان کرد: ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌کارگیری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: رسانه‌های خبری نسبت به ارائه گزارش عملکرد دولت درباره امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب اهتمام ویژه‌ای بورزند چراکه این مهم بر میزان مشارکت مردم در کمک‌رسانی و جلب اعتماد آن‌ها مؤثر است.

وی با بیان اینکه ارگان‌های دولتی و مردمی در استان سمنان آمادگی امدادرسانی و کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مردم زلزله‌زده غرب کشور رادارند یادآور شد: در مراسم اربعین امسال تعداد زیادی پتو و اقلام خدماتی تهیه‌شده است که می‌توان از این ظرفیت برای زلزله‌زدگان غرب نیز استفاده کرد.

محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به نقش ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اظهار داشت: نیازهای اساسی زلزله‌زدگان غرب کشور از طریق رسانه‌ها در حال انتشار است و باید نسبت به جمع‌آوری این نیازها اقدامی اساسی انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردمی خاطرنشان کرد: پتو، لباس گرم، پوشاک، خشکبار و غیره از مهم‌ترین نیازهای مردم کرمانشاه است و از جمع‌آوری موارد غیرضروری بدون کاربرد خودداری کنید.

901

کد خبر: 871888

وب گردی

وب گردی