شهدای اهل سنت مدافع حرم نشان وحدت بین شیعه و سنی است

استاندار خراسان رضوی گفت: شهدای اهل سنت مدافع حرم نشان از وحدت بین شیعه و سنی در منطقه است که در کنار هم در برابر داعش ایستاده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جمع زائران اهل سنت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: حضور شیعه و سنی در تمام مراسمات و از جمله راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس، مراسم عزادارای برای امام حسین (ع) و دهه آخر صفر به معنای وحدت بین شیعه و سنی بوده که در این وضعیت‌ها ظهور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کتاب واحد قرآن، قبله یکسان و تمسک به اهل بیت از عناصر ایجاد وحدت در بین شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد این هستیم که گروه‌های شیعه و سنی در کنار یکدیگر در برابر وهابیان و گروهک‌های تروریستی مانند داعش متحد شده و تعداد بالای شهدای مدافع حرم اهل سنت نیز این ادعا را تأیید می‌کند.

رشیدیان با اشاره به حضور شیعیان، سنی مذهبان و حتی افرادی از دین مسیحی در رویداد پیاده‌روی اربعین، تأکید کرد: این مسئله نشان ا ز اتحاد میان مذاهب و ادیان مختلف در منطقه داشته و به همین خاطر طرح خاورمیانه بزرگ در دست بررسی و پیگیری است که وقایع اخیر در لبنان نیز در همین راستا رخ داده است.

وی دانشجویان، اساتید، علما و مولویان را ابزار اصلی جامعه برای روشنگری جامعه در مورد وحدت دانست و خاطرنشان کرد: رو.شنگری در مورد توطئه‌های دشمن در حوزه از بین بردن وحدت می‌تواند این امر را خنثی کرده و از هویت اسلامی کشورهای منطقه دفاع کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به زلزله رخ داده شده در غرب کشور، تأکید کرد: یاری رساندن به زلزله زدگان یک وظیفه همگانی بوده و به همین علت تعدادی از ایستگاه‌های صلواتی دهه آهر صفر استان برای خدمات رسانی به زلزله زدگان به این استان‌ها انتقال داده شده است.پ

901

کد خبر: 871897

وب گردی

وب گردی