بانکها زلزله‌زدگان را گرفتار بروکراسی اداری نکنند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از هفته آینده موضوع ایجاد اسکان های دایمی برای زلزله زدگان آغاز می شود، گفت: امیدواریم بانک ها زلزله زدگان را گرفتار بروکرواسی های خود نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در دیدار با محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان و هیئت همراه گفت: همه ایرانیان یکپارچه به کمک زلزله زدگان کرمانشاهی آمده اند و این نشان از همت والا و نوع دوستی مردم شریف ایران دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: این حس نوع دوستی یک برگ برنده و سرمایه ای بزرگ برای کشور در لحظات بحرانی است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی حسن های بسیار زیادی در فاجعه اخیر داشته و توانسته بسیاری از کاستی ها در زمینه ساخت و سازهای غیراستاندارد برخی اماکن مانند مسکن مهر و بیمارستان ها را به خوبی به تصویر بکشد. همچنین اشکالاتی که در نحوه توزیع اقلام و یا کمک ها بوده است را نمایانده است.

بازوند ادامه داد: بیمارستان ها در شرایط بحرانی مانند زلزله باید اماکن امنی برای خدمات رسانی پزشکی باشند ولی متأسفانه بیمارستان های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب در این حادثه تخریب شدند.

وی گفت: با وصل شدن آب و برق زندگی در شهر سرپل ذهاب کم کم به روال عادی بازمی گردد و مغازه های شهر شب ها تا دیروقت باز هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس تجربه های قبلی اسکان موقت در همان خانه های مردم دایر شد تا آن ها در کنار اموال خود باشند. با اینکار در واقع اسکان موقت را به اسکان دایم گره زده ایم که این تدبیر مورد تایید رییس جمهور محترم هم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از هفته آینده موضوع ایجاد اسکان های دایمی برای زلزله زدگان آغاز می شود، گفت: امیدواریم بانک ها زلزله زدگان را گرفتار بروکرواسی های خود نکنند.

بازوند در پایان گفت: استان همدان تمام قد در این حادثه در کنار ما بودند و از همان ساعات اولیه اولین محموله های کمک را برای ما ارسال کردند که جای تقدیر بسیار دارد.

901

کد خبر: 871909

وب گردی

وب گردی