انتقال ۱۲۵ مصدوم زلزله از طریق اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به مراکز درمانی استان همدان

دکتر موسوی‌بهار از ارسال ۵۰۰ قوطی شیر خشک، ۵۰۰ بشکه پرکلرین و هزاران دز واکسن های مختلف به مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حبیب اله موسوی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان این که استان همدان به عنوان استان معین، تاکنون نقش موثری در ارائه خدمات و امدادرسانی به مصدومان حادثه زمین‌لرزه استان کرمانشاه داشته است، گفت: علاوه بر اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به مناطق حادثه‌دیده و ارسال اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز، دانشگاه علوم پزشکی همدان در پذیرش مصدومان نیز پیشتاز است.

وی ادامه داد: در همان اولین ساعات اعلام وقوع زلزله و با تشکیل جلسه ستاد بحران دانشگاه، مرخصی‌های کارکنان بهداشتی درمانی و نیز اعمال جراحی الکتیو لغو اعلام شد تا علاوه بر خالی نگه‌داشتن بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی در سراسر استان، خدمات درمانی به بهترین شکل به مصدومان ارائه شود.

دکتر موسوی‌بهار از ارسال ۵۰۰ قوطی شیر خشک، ۵۰۰ بشکه پرکلرین و هزاران دز واکسن های مختلف توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان و نیز ارسال محموله دارو و تجهیزات به ارزش بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه به نواحی غرب کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۴ آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس ، یک بالگرد اورژانس هوایی، ۸ تیم پزشکی و ۴ تیم بهداشتی (متشکل از ماما، پزشک عمومی، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس مراقبت از بیماری‌ها) به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.
وی افزود: همچنین بسیج جامعه پزشکی تیمی ۱۰ نفره متشکل از پزشک و پرستار را اعزام کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۲۵ بیمار از طریق اتوبوس آمبولانس و آمبولانس از مناطق زلزله‌زده به مراکز درمانی استان همدان منتقل شده و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند. از این تعداد، ۲۵ نفر درمان کامل و ترخیص و با حال عمومی خوب به استان کرمانشاه منتقل شده‌اند. برخی از این بیماران نیز امروز ترخیص می‌شوند.

وی در پایان افزود: استان همدان با این تعداد پذیرش مصدوم، پس از تهران رتبه دوم را در پذیرش حادثه‌دیدگان دارد. گفتنی است پذیرش بیماران اعزامی از کرمانشاه به مراکز درمانی استانی همدان همچنان ادامه دارد.

701

کد خبر: 871937

وب گردی

وب گردی