تصویری بی طرفانه از صدام حسین  در یک کتاب

کتاب «بازجویی از صدام؛ تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهور» به قلم جان نیکسون با ترجمه هوشنگ جیرانی توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در دسامبر سال ۲۰۰۳، نیروهای ارتش ایالات متحده، صدام حسین رئیس‌جمهوری عراق را در نزدیکی زادگاهش، تکریت، دستگیر کردند.

جان نیکسون، تحلیل‌گر ارشد سیا، سال‌های متمادی دربارهٔ دیکتاتور عراق مطالعه کرده بود. وقتی از او خواسته شد تا کار تعیین هویت صدام را انجام بدهد، نیکسون پس از بررسی زخم‌ها و نشانه‌هایی در بدن وی، سوال‌هایی از صدام پرسید که فقط او می‌توانست به آن‌ها پاسخ بدهد. قطعاً این مرد خود صدام بود ولی نیکسون در هفته‌های بعد به این نتیجه رسید که هم خودش و هم آمریکا، عمیقاً دربارهٔ صدام‌حسین گمراه شده بودند.

کتاب «بازجویی از صدام؛ تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهور» تصویری بی‌طرفانه از یکی از قدرتمندترین حاکمان بدنامِ عصر ما به دست می‌دهد. نیکسون نخستین کسی بود که در جلساتی متعدد از صدام بازجویی کرد. خواندن ماجرای بازجویی‌ها، علاوه بر اطلاعاتی که دربارهٔ شخصیت صدام در اختیارمان می‌گذارد، او را چنان در برابر ما می‌نشاند که گویی صدا و طنین کلماتش را هم می‌شنویم.

کتاب بازجویی از صدام به قلم جان نیکسون با ترجمه هوشنگ جیرانی در ۲۴۰ صفحه با قیمت ۲۳۰۰۰ تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

502

کد خبر: 871950

وب گردی

وب گردی