آثار مطلوبی به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است

کارشناس علوم سیاسی و سردبیر شماری ازرسانه ها و برنامه های تلوزیونی کشور وگفت: با توجه به توقعی که از آثار دانشجویی و سطح این جشنواره کشوری داشته ایم، تا این لحظه تعداد آثار مطلوب و قابل توجه بوده است و در میان این آثار، مهارت ها و رویکرد مناسبی از دانشجویان به چشم می خورد.

سعید صدرائیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز افزود: از جمله حوزه هایی که نمونه های بسیار خوبی در آن دیده می شد؛ حوزه "خبر" بوده است که به وضوح می توان دریافت که دانشجویان ما علاقه و توانممدی های بسیاری در تولید اخبار دارند.

صدرائیان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه طنز متاسفانه در دو مقوله ی کیفیت و کمیت آثار ارسالی، با ضعف ها و چالش عمیقی مواجه شدیم که باید مورد توجه قرار گرفته و شایسته است تا توانایی نگارش در حوزه طنز، در دانشجویان تقویت شده چرا که یکی از پر مخاطب ترین سبک های نگارش خصوصا برای جوانان و دانشجویان است.

وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که در میان آثار مشهود بود، مساله اختلاف سطح جدی میان آثار ارسالی است و می توان گفت که برخی از آثار حتی با اندکی تغییر در صفحه بندی، پتانسیل قرار گرفتن در گیشه های فروش نشریات را دارند و حتی در بعضی از موارد خصوصا در حوزه سیاسی؛ می توان گفت که آثار آمادگی رقابت با فضای رسانه های گیشه ای را دارا است.

این عضو هیات داوری جشنواره نشریات دانشجویی دررابطه با فراز و نشیب های شرایط برگزاری جشنواره گفت: با توجه به اینکه این جشنواره دومین سال خود را برگزار می کند، باید گفت که این جشنواره در حال حاضرهمچون یک نهال تازه روییده است که البته ثمرات و درخشش های ویژه ای نیز به همراه داشته است و جای رشد بسیار زیادی نیز دارد.

وی افزود: درنگاه کلی، این نشریات درفضای دانشگاه می توانند پویایی ویژه ای را به ارمغان بیاورند که در فضای درسی و علمی دانشگاه برای اوقات فراغت، مطالبه گری و حتی به عنوان مکمل تحصیلی دانشجویان موثر واقع شود.

سعید صدرائیان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به سراسری بودن این جشنواره در سطح ملی، ما باید در نظر داشته باشیم که شرایط دانشجویان مختلف و تنوع سلایق و مطالبات در سطح دانشگاه های استان ها و شهرهای گوناگون سراسر کشور، باید در قضاوت آثار و فرایند امتیاز دهی به آن ها لحاظ شود و قطعاً تمامی معیار ها و دوراندیشی لازم در فرایند انتخاب آثار برگزیده به کار گرفته خواهد شد.

کد خبر: 871952

وب گردی

وب گردی