افزایش آمار مطالعه با ورود نشر دیجیتال/ کتابهای دیجیتالی رو به افزایش هستند

رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با بیان اینکه کتاب چاپی به مرور جای خود رادر صنعت نشر باز می کند، گفت: آمار مطالعه با ورود نشر دیجیتال افزایش پیدا می کند.

هادی موسویان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آمار پایین مطالعه اظهار کرد: اطمینان دارم با افزایش شاخص کتابخوانی به شبکه های اجتماعی و محتواهای چند رسانه ای، آمار مطالعه در کشور ما افزایش پیدا می کند.

موسویان با بیان اینکه کتاب چاپی رفته رفته جای خود را به بسترهای جدید می دهد گفت: در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال حجم زیادی از اطلاعات در بسترهای جدید با هزینه های بسیار پایین تر از کتاب چاپی، در اختیار افراد قرارگرفته است.

وی افزود: شبکه های اجتماعی خلاصه ای از بسیاری از کتابها را برای مطالعه در اختیار علاقمندان قرار می دهد و از این جهت انگیزه مطالعه کتاب به صورت مجازی بیشتر از خرید کتاب به صورت چاپی خواهد شد همچنین فیلم های اقتباسی از رمان های مطرح دنیا خلاصه ای از داستان کتاب را در اختیار علاقمندان قرار می دهند و تبلیغ خوبی برای مطالعه کتاب است.

موسویان با تاکید بر اینکه کتابهای دیجیتالی رو به افزایش هستند گفت: با توجه به آمار آمار نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال، 60 درصد آثار هارد کپی و 40 درصد به کتاب دیجیتال اختصاص داشت می توان گفت در سال آینده میلادی این آمار به 50 درصد از هر یک از دو طیف نشر افزایش پیدا کند.

رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال افزود: در آینده ای نه چندان دور شکل دیجیتال کتاب ها جای خود را در صنعت نشر باز می کند و هارد کپی ها تعادادشان کمتر می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های جدید شاخص های کتابخوانی را تغییر داده گفت: سالهاست در کشورهای توسعه یافته هر فرد با استفاده از دستگاهی به نام کیندر(تبلت) ساعتها وقت خود را به مطالعه کتاب اختصاص می دهد.

رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال اظهار کرد: کتاب های دیجیتال و محتواهای چند رسانه ای علاوه بر افزایش انگیزه یادگیری، مطالب را به صورت ساده و قابل فهم به افراد منتقل می کنند.

موسویان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بسیاری از محتواهای چاپی تبدیل به کتاب های دیجیتال شده است و این محصولات به صورتی جذاب، قابل حمل و دارای فضای سه بعدی و چند رسانه ای برای علاقمندان قابل استفاده است.

502

کد خبر: 871956

وب گردی

وب گردی