اعزام 65 نفر نیروی کارشناس اورژانس اجتماعی و گروه محب به مناطق زلزله

رئیس اورژانس اجتماعی کشور از اعزام 13 خودرو خدمات سیار برای توزیع اقلام ضروری و حمایت‌های روانی به مردم زلزله زده و 65 نفر نیروی کارشناس اورژانس اجتماعی و گروه محب به مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوزر و به نقل از ایسنا حسین اسدبیگی با اشاره به عملکرد بهزیستی از ساعات اولیه بروز حادثه تا کنون گفت: از صبح روز حادثه مدیران اورژانس اجتماعی کشور از کرمانشاه و شهرستانهای اطراف به سمت شهرستان سرپل ذهاب و مناطق آسیب دیده حرکت کردند. همچنین به علت آسیب دیدگی ساختمان بهزیستی این شهرستان نیروهای این سازمان به سرعت در حیاط مستقر و آماده ارائه خدمات شدند.


وی با اشاره به عزیمت مدیران بهزیستی کشور از تهران برای ساماندهی و جلوگیری از بی نظمی در ارائه خدمات اظهار کرد: معاون پیشگری، مدیرکل روابط عمومی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور، مدیرکل پشتیبانی، معاون توان‌بخشی و سرپرست مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور به این مناطق اعزام شدند.


رئیس اورژانس اجتماعی کشور یکی از مصوبات جلسات برگزار شده مدیران بهزیستی کشور و استان کرمانشاه را تشکیل و اعزام سه تیم به مناطق مختلف اعلام کرد و افزود: این تیم ها با محوریت سه منطقه کِرِند غرب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین در این مناطق برای ارائه خدمات مستقر شدند. تجربه مدیران بهزیستی خصوصا معاون پیشگیری در زلزله های پیشین باعث شده است ارائه خدمات این سازمان با بی نظمی صورت نگیرد.


اسدبیگی با بیان اینکه در روز سه شنبه 10 روستا از مناطق زلزله زده تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته بودند تصریح کرد: تا روز گذشته هیچ کودک بی‌سرپناهی که پدر و مادر خود را از دست داده و بی سرپرست باشد مشاهده نشده است. کودکانی دچار ضایعه از دست دادن والدین شده اند که توسط اقوام خود تحت حمایت قرار گرفته‌اند.


وی با اشاره به مشاهدات خود از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: مردم کرمانشاه از همان ساعات اولیه کمک‌های خود را با کامیون و خودروهای شخصی به سمت روستاها روانه کردند به طوریکه خیابان اصلی سرپل ذهاب از حضور خودروهای کمک رسان با ترافیک رو به رو شده بود. نقش کمک‌های مردمی و نیروهای ارتش در این مناطق پررنگ‌تر از هر گروهی دیده می‌شد.

700

کد خبر: 872002

وب گردی

وب گردی