برای معتادان بهبود یافته 4000 فرصت شغلی  ایجاد شد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد 4000 فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته کشور خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار علی مویدی در کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم نهاد، با تسلیت ایام 28 صفر و زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در این چند روز اخیر اوج همگرایی و نقش مردم در امدارسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه را شاهد بودیم و اوج همکاری مردم با دولت را لمس کردیم و قطعا در بحث کاهش آسیب‎ها و بلایای طبیعی راهی نیست جز اینکه از سرمایه‎ها و قابلیت‎های مردم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در گذشته از ظرفیت مردم غفلت کردیم و از این ظرفیت‎های مردمی استفاده نشد، افزود: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و سایر کارگزاران بر استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی در همه بخش‌ها تاکید دارند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه باید توازنی بین نیازهای مردمی و موضوعات اجتماعی برقرار باشد، اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته جایگاه قابل قبولی برای توازن میان نیازهای مردم و موضوعات اجتماعی برقرار شده و از ظرفیت مردمی استفاده می‌کنند، غفلتی که در گذشته داشتیم این بود که آسیب‌های اجتماعی را از مردم پنهان می‌کردیم در حالی که پنهان کردن واقعیت‎های اجتماعی از منظر مردم بزرگترین اشتباه است.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه اجتماعی راهی نداریم جز اینکه از مشارکت مردنی و اجتماعی برای کاهش آسیب‎ها بهره ببریم، یادآور شد: در حال حاضر شاهد عزم ملی با هوشمندی و هوشیاری در سطح ارتقای آگاهی مردم در بحث آسیب‎ها هستیم.

مویدی با بیان اینکه در حال حاضر 2365 سمن در کشور فعالیت دارند، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد درمان اعتیاد در کشور دست مردم بوده و دولت کمتر از ۱۰ درصد درمان را دنبال می‌کند، همچنین تاکنون برای بیش از 4000 معتاد بهبود یافته که به چرخه سلامت جامعه برگشتند فرصت شغلی ایجاد شده است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرح‌های توانمندسازی دانش آموزان را سال گذشته در سطح ۱۳ استان برگزار شد و سه کتاب در سطح ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان برای معلمین تالیف شده همچنین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دو واحد درسی را در حوزه مواد مخدر و پیشگیری از آن در نظر گرفته شده است.

مویدی با بیان اینکه آمار تولید مواد مخدر سنتی در افغانستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶، ۹۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: مواد سنتی تولیدی افغانستان یک تهدید و مواد صنعتی تهدیدی دیگر است چنانچه تلاقی یابد آینده جوانان ما را به مخاطره می‌اندازد.

وی بر برخورد فرآیندی با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: تولید افسار گسیخته در افغانستان وجود دارد و دولتمردان این کشور پاسخگو نیستند پس باید هوشمندانه عمل کنیم و با موضوع مواد مخدر فرآیندی برخورد شود تا به اهدافمان برسیم.

کد خبر: 872035

وب گردی

وب گردی