برگزاری جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب زیر چادر

جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه زیر چادر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، استاندار کرمانشاه پس از اتمام نشست ستاد مدیریت بحران در قصرشیرین، برای رصد آخرین وضعیت امدادرسانی راهی سرپل ذهاب شد.

پیگیری موضوعات مرتبط با زلزله، محور مهم شورای مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب بود که با حضور بازوند استاندار کرمانشاه و فرهاد تجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

این جلسه، سومین جلسه ستاد مدیریت بحران است که امروز در کرمانشاه به ریاست استاندار انجام شد.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران در چادر برگزار شد.

بازوند در این جلسه اظهار داشت:️ می‌توانیم بگوییم هم اکنون کسی در سرپل ذهاب بدون سرپناه نیست. اما توزیع چادرها تا زمان رضایتمندی مردم ادامه می یابد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه️ حدود پنجاه و پنج هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است، افزود: این آمار قریب به دوبرابر خانه های تخریب شده است.

وی از تخصیص ۱۲ میلیون تومان تسهیلات به همه واحدهای مسکونی تخریب شده و ‌خسارت دیده خبر داد و گفت: از فردا نایلون ضخیم برای مقابله با بارندگی به مردم داده شود تا چادرهای خود را ایمن سازی کنند. مردم هم باید به خودشان کمک کنند.

بازوند افزود:️ بنیاد مسکن و شهرداری، ایمن سازی چادرها در اماکنی که تراکم چادرها زیاد است را قبل از بارندگی تمام کنند.

وی اضافه کرد:️ در کمتر از چهار روز ۱۰۱۴۳ مورد خدمات پزشکی به حادثه دیدگان ارائه شده است که انصافا کار عظیمی صورت گرفته است.

بازوند همچنین تأکید کرد:️ ۳۵ تیم سیار شامل پزشک، ماما و پرستار که با تجهیزات و دارو به صورت مستمر در روستاها خدمت رسانی میکنند، همچنان خدمات خود را با جدیت ادامه دهند. به بانوان باردار و نوزادان توجه و خدمات ویژه ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه️ ظرف ۴۵ روز بیمارستان شهر سرپل ذهاب بازسازی شود، افزود: سپاه که همیشه گره گشا بوده است، تا زمان بازسازی بیمارستان، با دراختیار قراردادن مکان درمانی خود به کمک دولت بیاید.

بازوند افزود: مدارس هرچه زودتر تخلیه، و دانش آموزان به کلاسهای درس برگردند. بازگشایی مدارس، بازگشت حیات به شهر است.

وی گفت:️ تمام ادارات و بانکها در شهرستان سرپل ذهاب به هر شکل ممکن از روز شنبه (۲۷ آبان) سر کار خود حاضر باشند.

901

کد خبر: 872042

وب گردی

وب گردی