درخواست دبیر کل سازمان ملل از سعودی ها برای ختم "حماقت" در یمن

دبیر کل سازمان ملل متحد جنگ طولانی مدت سعودی ها را علیه یمن «احمقانه» خواند و خواستار پایان دادن به محاصره کشور مصیبت زده یمن شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، "اشتفان دوجاریک" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در نشست خبری خود در روز پنج شنبه از نامه نگاری آنتونیو گوترش با سفیر سعودی در سازمان ملل و درخواست وی برای بازگشایی مرزهای آبی و هوایی یمن خبر داد.

وی در ادامه از نگرانی گوترش نسبت به بی توجهی عربستان به تماس های بین المللی برای برداشتن محاصره خبر داد و جنگ یمن را یک بحران بشر ساخته توصیف نمود که تاکنون جان بیش از 12 هزار نفر را گرفته است.

اشتفان دوجاریک در این گفتگو با اشاره به محتوای این نامه تاکید کرد که از مقامات سعودی خواسته شد تا به هواپیماهای سازمان ملل اجازه فرود به شهرهای صنعا و عدن را داده و بنادر کلیدی "حدیده" و "سلیف" را بازگشایی کند. در ادامه این نامه به سعودی ها توصیه شد تا اجازه دهد تیمی از سازمان ملل ارزیابی های دقیقی از بندر محاصره شده "حدیده" به عمل آورند تا ادعای عربستان مبنی بر استفاده حوثی ها از این بندر برای وارد کردن سلاح های جنگی بررسی شود.

گفتنی است جنگ یمن دو سال پیش و زمانی شروع شد که عربستان برای سرنگونی جنبش انصار الله و بازگرداندن "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور مخلوع آن کشو به قدرت وارد عمل شدند.

کد خبر: 872066

وب گردی

وب گردی