علت خودکشی دانش آموزان امریکایی چیست؟

بر اساس نتایجی که از بررسی بیش از نیم میلیون دانش آموز امریکایی به دست آمد مشخص شداستفاده از فضای مجازی مهم‌ترین عامل خودکشی دانش‌آموزان این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، فضای مجازی مهم‌ترین عامل افزایش خودکشی میان دانش‌‌‌آموزان آمریکایی است.

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده، پس از دو دهه کاهش متوالی، از سال 2010 همراه با ورود فضای مجازی به زندگی دانش‌آموزان و نوجوانان شمار خودکشی در میان این قشر پیوسته افزایش داشته است و به طور کل می‌توان گفت، ما هر روز با روند صعودی تعداد دانش‌آموزانی که در ایالات متحده آمریکا خودکشی می‌کنند، روبه رو هستیم.

کارشناسان بهداشتی نسبت به مضرات بی‌شمار استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای این گروه سنّی هشدار می‌دهند و می‌گویند: «اگر تغییری در رویه استفاده دانش‌آموزان از شبکه‌های اجتماعی و به طور کل فضای مجازی ایجاد نکنیم، باید منتظر چند برابر شدن آمار خودکشی در این قشر باشیم».

محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، با بررسی بیش از نیم‌میلیون دانش‌آموز دریافتند، میزان استفاده آنها از شبکه‌های اجتماعی از سال 2009 تاکنون حداقل دو برابر افزایش یافته است.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده است، 87 درصد دانش‌آموزان 12 ساله در ایالات متحده آمریکا، روزانه حداقل 5 ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

ویکتوریا، متخصص روانشناسی در دانشگاه نیومکزیکو، می‌گوید: «مطالعه جدید نشان‌دهنده بروز افسردگی و خودکشی در نوجوانان و در پی استفاده آنها از فضای مجازی است».

۷۰۵

کد خبر: 872072

وب گردی

وب گردی