برقراری وحدت در جامعه اسلامی از اهداف مهم پیامبر اکرم(ص) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برقراری وحدت در جامعه اسلامی از اهداف مهم پیامبر اکرم(ص) بود و امروز نیز نیاز جهان اسلام، انسجام در برابر مستکبرین و ایادی کفر است

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: ساختار حاکمیتی نظام اسلامی پس از هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه شکل گرفت و ده سال پس از آن حادثه تلخ رحلت خاتم الانبیاء رقم خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: رحلت پیامبر اکرم(ص) در زمانی اتفاق افتاد که مسلمانان در آن برهه زمانی در شرایط قدرشناسی از نبی خود و پیروی کامل از ایشان قرار نگرفته بودند و برخی از افراد خاص از اجرای دستورات ایشان سر باز می زنند.

وی بیان کرد: اولین عقبه این مساله، پس از رحلت پیامبر در مورد حاکمیت حکومت اسلامی اتفاق افتاد که با وجود اتمام حجت پیامبر با مردم در حجه الوداع، باز هم پیروی نکردند و جریان ثقیفه شکل گرفت.

قربانپور خاطرنشان ساخت: پیامبر اکرم(ص) تلاش بی دریغی برای اجرای دستورات خداوند در روی زمین انجام داد و در این مسیر بر مبنای توحید و وحی الهی حرکت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: پیامبر اکرم در زمان فتح مکه و احاطه بر مشرکین، با وجود آن که بسیاری از یاران ایشان اصرار بر انتقام گیری از مشرکان داشتند، اما فرمودند امروز روز رحمت و لطف است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم دستورات و قوانینی را برای امت اسلامی در تمام امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... به همراه آورد که سعادت بشر را به دنبال دارد و او را از رذالت و نگون بختی در امان می دارد.

قربانپور اضافه کرد: همزمان با سالروز پیامبر اکرم(ص)، در سال ۵۰ هجری شهادت امام حسن مجتبی(ع) رقم خورد که این حوادث مایه تاثر است که امت اسلام با وجود آن که خاندان پیامبر اکرم را در دوران حیات ایشان در کنارشان دیدند، اما نسبت به ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ظلم روا داشتند و نتوانستند به خوبی از وجود مقدس آنان بهره ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: این مسائل جای گله و تامل دارد تا امروز از این امور غافل نشویم و بدانیم فرای تفاوت نظرها در دنیای اسلام همه ما پیرو پیامبر اکرم(ص) هستیم و باید متحد عمل کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با اتحاد و انسجام در دنیای اسلام، بتوانیم ارادت کامل خود را به نبی مکرم اسلام ادا کنیم و ابهت اسلامی را رقم زده و در برابر ایادی کفر سربلند باشیم.

902

کد خبر: 872117

وب گردی

وب گردی