قشرمتوسط به بالای جامعه از یک ماه یارانه خود بگذرند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: قشر متوسط به بالای جامعه از یک ماه یارانه خود برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بگذرند.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز تاسف و تسلیت به ملت بزرگ ایران الخصوص مردم استان کرمانشاه اظهار داشت: زلزله اخیری که در استان کرمانشاه حادث شد در طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود.

نماینده مردم سنقروکلیایی افزود: زلزله استان کرمانشاه حدودا ۲۰ برابر زلزله بم قدرت آن بیشتر و تخریب فراوانی را در بر داشته است که در این راستا ۱۲ هزار واحد مسکونی در روستاها، ۵ هزار واحد در سطح شهر و با توجه به واحدهایی که ۲۰ درصد به بالا آسیب وارد شده است در مجموع به ۳۰ هزار واحد رسیده است.

وی ادامه داد: از جمله اقلامی که در این شرایط، زلزله زدگان نیازی بیشتری به آن دارند پتو، چادر، چراغ والور، لباس گرم، غذای گرم، آب معدنی و لوازم بهداشتی است.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطر نشان کرد : ۳۷۰۰ میلیارد تومان یارانه هر ماه کشور است از این مبلغ در واقع اگر ما دهک های پایین جامعه را همانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و روستائیانی که درآمدی جز کشاورزی ندارند و خود آنها جزو دهک های پایین جامعه به شمار می آیند و اینها را مستثنی و قشر متوسط به بالای جامعه را لحاظ کنیم حدود ۲هزار میلیارد تومان از کل یارانه باقی می ماند که اگر در یک ماه به کرمانشاه و مناطق زلزله زده اختصاص داده شود بلاعوض این استان ساخته می شود.

نماینده مردم سنقروکلیایی بیان کرد : ما باید توجه داشته باشیم مردم مناطق مرزی ما در واقع یک بار هم در جنگ تمام هستی خود را از دست داده اند و امروز هم برای بار دوم است که زندگی آنها از بین می رود و با توجه به همدردی هموطنان و کمک هایی که از جای جای ایران اسلامی به منطقه زلزله زده استان کرمانشاه گسیل داده می شود این زمینه وجود دارد که قشر متوسط به بالا جامعه از یک ماه یارانه خود بگذرند که این استان در اسرع وقت با توجه به فصل سرمایی که در پیش داریم ساخته شود.

حجت الاسلام حسینی کیا در پایان ابراز داشت : در حال حاضر دولت برای هر خانوار روستایی زلزله زده مبلغ ۵ میلیون تومان و برای هر خانوار شهری ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است که این مبالغ حتی موارد اولیه زندگی را هم نمی تواند فراهم کند چه برسد به ساخت خانه! و جبران این فاجعه در گرو لطف و کرم قشرهای متوسط به بالای جامعه است که از یک ماه یارانه خود بگذرند.

902

کد خبر: 872147

وب گردی

وب گردی