تازه‌ترین آمار از تعداد زائران فوت شده در کربلای معلی

سرکنسول ایران در کربلای معلی از فوت ۴۰ نفر از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ،میرمسعود حسینیان درباره ارزیابی‌اش از حضور زائران اربعین در کربلای معلی و مراسم راهپیمایی گفت: امسال هم جمعیتی پرشور در مراسم اربعین حسینی حضور یافتند و تعداد زائران ایرانی هم قابل توجه بود.

وی ادامه داد: امسال با وجود برخی مشکلات نظم مناسب‌تر و منظم‌تری نسبت به سنوات قبل شاهد بودیم.

سرکنسول ایران در کربلای معلی تصریح کرد: در حال حاضر نیز موکب‌های ایرانی که دو روز پس از ایام اربعین هم به فعالیت می‌پرداختند جمع‌آوری شده و تقریبا کربلا از زوار ایرانی اربعین خلوت شده است.

حسینیان درباره تعداد زائران ایرانی فوت شده در ایام اربعین حسینی توضیح داد: امسال بنا بر آخرین آمار حدود 40 نفر از زائران ایرانی در طی مدت راهپیمایی اربعین حسینی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به سال گذشته بیشتر بود؛ علت عمده این فوتی‌ها نیز تصادفات و بیماری بوده است.

وی درباره وسایل به جا مانده و اخطارهایی که بابت زدن برچسپ بر روی وسایل صادر شده بود گفت: متاسفانه توجه کافی به مسئله مشخص بودن وسایل زائران و زدن برچسپ بر روی آنان از سوی خود زوار صورت نگرفت.

سرکنسول ایران در کربلای معلی افزود: البته تعدادی از وسایل تحویل ما نشده است اما برخی از وسایل که تحویل ما شد تا حدودی به دست زائران رسیده است.

حسینیان تصریح کرد: حدود 110 ساک که گذرنامه و کارت ملی در داخل آن بود بعد از شناسایی به صاحبانشان داده شد؛ البته تعداد 500 گذرنامه و حدود 200 کارت ملی و سایر مدارک یافت شده که به ارگانهای ذیربط داده شده است.

گفتنی است امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی، نجف اشرف و عتبات عالیات سفر کرده‌اند و غالب این زوار به کشور بازگشته‌اند.

۷۰۵

کد خبر: 872168

وب گردی

وب گردی