همه خانواده‌های آسیب‌دیده در روستاها چادر تحویل گرفته‌اند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه ست های پیش ساخته حمام و سرویس بهداشتی را برای رفاه بیشتر زلزله زدگان در روستاها مستقر خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سپاه نیوز، سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در گفتگویی درباره آخرین کمک های امدادی نیروی زمینی سپاه به مناطق زلزله زده با بیان اینکه شرایط منطقه در حال بهبود است و این نیرو همه تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است؛ اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه در کنار سایر دستگاهها، سازمان ها، نهادها و نیز مردم عزیز کشورمان در تلاش بوده است اقدامات مؤثر و تعیین کننده ای برای امداد رسانی به زلزله زدگان را انجام دادند.

وی افزود: از ساعات اولیه وقوع این حادثه یگان های امدادی و ویژه نیروی زمینی سپاه همراه با سردار پاکپور فرمانده نیرو به کمک زلزله زدگان شتافتند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه مرحله جدید عملیات آوار برداری با جدیت توسط نیروی زمینی سپاه پیگیری می شود؛ ۴ گروه مهندسی مستقر نیروی زمینی سپاه با بیش از ۱۰۰۰ دستگاه لودر و بیل و ادوات مهندسی با کمک سایر یگان ها در حال آوار برداری برای خارج کردن اموال، امکانات و وسایل مردم و نیز احشام از زیر آوار هستند؛ یادآور شد: ۶ بیمارستان صحرایی و سیار نیروی زمینی سپاه در اسلام آباد، جوانرود، سر پل ذهاب و روستاهای کوئیک مجید و سراب ذهاب همچنان فعال و با استقرار امکانات و کادر پزشکی، پیراپزشکی و روانشناسی به ارائه خدمات درمانی به مردم زلزله زده می پردازند.

وی افزود: مرحله اسکان اضطراری به پایان رسیده و برنامه ریزی برای اسکان موقت خانوده های زلزله زده در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با توزیع امکانات رسیده به منطقه در حال حاضر نیازهای خوراک، چادر و پوشاک اولیه خانواده های روستایی زلزله زده برطرف شده است، گفت: امروز نیاز اصلی زلزله زدگان منطقه غرب کشور کانکس است و با ارسال کانکس به منطقه می توان دغدغه اسکان موقت زلزله زدگان را مرتفع کرد.

وی با اشاره به اینکه ست کانکس های سرویس بهداشتی و حمام توسط نیروی زمینی سپاه در حال انتقال به منطقه است؛ عنوان داشت: آنچه هم اکنون در مجموعه نیروی زمینی سپاه از سرویس دستشویی و حمام پیش ساخته وجود دارد برابر دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حال انتقال به منطقه است و إن شاء الله از امروز شاهد ورود تدریجی آنها به منطقه خواهیم بود.

سردار پور جمشیدیان افزود: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده قرار است در هر روستا تعدادی از ست سرویس بهداشتی و حمام سیار مستقر کرده تا نیازمندی مردم در این زمینه پاسخ داده شود.

وی در پایان با اشاره به تقسیم کار صورت پذیرفته بین دستگاهها و نیروهای مسلح در امر امداد و خدمت رسانی به مردم زلزله زده از جمله واگذاری امداد شهرها به ارتش و واگذاری امداد و خدمت رسانی روستایی به سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: تا پایان در کنار مردم عزیز غرب کشور خواهیم بود و با جدیت برای رفع نگرانی مردم غیور این منطقه تلاش خواهیم کرد.

302

کد خبر: 872173

وب گردی

وب گردی