پیام دکتر فرهاد رهبر به چهارمین همایش ملی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در واحد زاهدان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری چهارمین همایش ملی «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در متن پیام دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به چهارمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت آمده است:

خلق و پاسداشت الگوهای اخلاقی در تاریخ از موهبت‌های عظیم معنوی و ارزشی در یک جامعه و فرهنگ است، آفرینش صحنه‌های بی تکرار فداکاری،ظلم ستیزی،شهادت و ایثار رستاخیزی برای حیات و استمرار روح مبارزه و تلاش برای احقاق حق و معنویت گرایی به شمار می آید.

عاشورا معنی واقعی تمام این رادمردی‌ها و صلابت‌ها در بیکران ذهن و زبان و اندیشه‌های متعارض بشری در کشاکش قرون و اعصار بوده و سنگ بنای نگاهی دوباره به ماهیت وجودی انسان در مناسبات پر پیچ خم عاطفی، اخلاقی، معنوی و مادی بشر گرفتار آمده در مادی‌گرایی و دنیا پرستی است.

فرهنگ عاشورا آیینه تمام نما و اسوه جاودان روایت زندگی متعالی برای هر زبان، نژاد، مذهب و قومیت محسوب می‌شود و ندای وحدت و همدلی در بین فرق اسلامی در مبارزه با طاغوت‌ها و شیاطین در لحظات حساس تاریخی بوده و خواهد ماند.

چهارمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت که به کوشش و همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار می‌شود، گامی بزرگ جهت گرامیداشت این حماسه جاودان و نوایی وحدت بخش برای استمرار حق طلبی و حق‌جویی در سراسر جهان اسلام فارغ از هر گونه نگاه مذهبی به شمار می آید.

امیدوارم این سلوک ربانی و حرکت تاریخی زمینه ساز بنیانی علمی و عملی برای همه دانشجویان، استادان، فرهیختگان و دانشگاهیان در عرصه های مختلف زندگی باشد و تاسی از فرهنگ غنی عاشورا مبداء تحولی معنوی در جامعه علمی کشور محسوب شود.

کد خبر: 872188

وب گردی

وب گردی