زیبایی‌های عاشورا در به وجود آمدن انقلاب، جنگ تحمیلی و راهپیمایی‌های اربعین مشهود است

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهضت امام حسین تا پایان تاریخ ادامه دارد، گفت: اگر بررسی کنیم، زیبایی‌های عاشورا در به وجود آمدن انقلاب، جنگ تحمیلی و راهپیمایی‌های اربعین مشهود است.

دکتر محمد مهدی زاهدی با ابراز خوشحالی از شرکت در چهارمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت و با تقدیر از برگزار کنندگان آن گفت: محورهای وحدت در این‌همایش می‌تواند الگوی خوبی برای جهانیان باشد و در نزدیک شدن تمام مذاهب اسلامی ملاک عمل و الگو قرار گیرد.

او با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا و سخنان حضرت زینب در دربار یزید ادامه داد: حضرت زینب در صحنه مجادله در دربار یزید فرمودند «چیزی جز زیبایی نمی‌بینم». این پیام‌ها بصیرت عاشورایی٬ حسینی و عبرتهای تاریخی است که پس از عاشورا ایجاد شده است و برای آنها محدودیت زمانی وجود ندارد.

زاهدی افزود: بصیرت عاشورایی نه تنها ماه قمری و شمسی و میلادی نمی‌شناسد، بلکه مربوط به زمان٬ قرن و تاریخ نیست٬ قبل از حسین(ع) بوده است و تا ابد نیز ادامه دارد.

او با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مبارزه با جریان یزیدی است گفت: شیعه و سنی و حتی پیروان ادیان دیگر به عشق امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. این حرکت صلح‌طلبی و استکبارستیزی نیست؟ اینها همان دوستداری جریان‌اسلام ناب و مبارزه با شیطان است. اینها همان زیبایی‌هایی است که حضرت زینب فرمودند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز همان عاشورا و کربلا است. یزیدیان زمان استکبار جهانی با همان‌ حقهها و زر و زور و تزویر و به کمک جریان‌های آن زمان به میدان آمدند. رژیم آل سعود٬ نابخردان حوزه بین الملل و نابالغان سیاست ورزی و عقلانیت، با تفکر انجمادی به کمک مارقین ساختگی جریان تکفیری، حقه صهیونیستی و پول و تزویر آمریکا و عواملش در منطقه، به مبارزه حسین زمان آمدند.

او افزود: حسین زمان اسلام ناب است که از وحدت سخن می‌گوید و جبهه مقاومت را در منطقه تشکیل داد و مشاهده می‌کنیم چگونه با کمترین امکانات به مبارزه با جریان یزیدی رفت. ما همچنان در برابر جریان استکبار می‌ایستیم و توطئه‌های آنها را خنثی می‌کنیم.

زاهدی با اشاره به حربه های غربی‌ها و برای تفرقه بین مسلمانان اظهار داشت: غربی‌ها از چندین سال قبل جنگ درون تمدنی‌زا آغاز کردند و آن جنگ درون جهان اسلام بود که جریان‌های تند شیعه و سنی را ایجاد کردند و قصد داشتند اسلام متحجر سفیانی را تشکیل دهند و آثار مخربش در جهان دیده می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش در پایان با تقدیر از رییس هیات موسس و امنا دانشگاه و رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری اینگونه همایش‌ها در دانشگاه آزاد گفت: این همایش می‌تواند مشت محکمی در دهان توطئه‌گران٬ اسرائیل و آمریکا باشد و به یاری خدا با بیداری اسلامی که ایجاد شده است اسلام ناب که در آن عدل الهی است، بروز و ظهور خواهد کرد.

کد خبر: 872195

وب گردی

وب گردی