عاشورا مظهر عمل به تکلیف و ادای وظیفه درنگاه مسلمانان شیعه و سنی

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در چهارمین همایش ملی قیام عاشورا تاکید کرد: امام حسین مورد احترام تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این همایش اظهار داشت: عاشورا کلاس فشرده‌ای است که به تربیت انسان‌ها پرداخته است. عاشورا از دید مورخان حادثه‌ای به اندازه تمام حوادث عالم از آدم تا خاتم است.

او افزود: عاشورا از نگاه مربیان و انسان‌سازان دانشگاهی انسان‌ساز است٬ از منظر شاعران غزلی بلند و قصیده‌ای است که هرچه شاعران از آن بسرایند تنها گوشه‌ای از ارزش ها را به تصویر می‌کشند و از دید عارفان صحنه تبلور عشق است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: عاشورا از دید هنرمندان تجلی هنر متعهد و جلوه‌ای از جلوه‌های ذات اقدس الهی است که اراده‌اش را بر همه‌ی ددمنشان دوران غلبه داد، اما آنچه اتفاق افتاد تجلی اراده حق در فرزند علی ابن‌ابی طالب بود و از دید سیاستمداران برنامه‌ای است برای استقرار حاکمیت عدل٬ آزادی و شرف بشری است.

امام جمعه اهل تشیع زاهدان گفت: عاشورا از دید مسلمانان متعبد شیعه و سنی عمل به تکلیف و ادای وظیفه است و باید جوشش ارزش‌ها را از چشمه‌سار عاشورا به نظاره نشست.

او با بیان اینکه امام حسین از عاقبت این قیام مطلع بود تصریح کرد: حسین(ع) می‌دانست نتیجه این نهضت شهادت است و همه علمای اهل تسنن و تشیع بر این باورند که امام از این موضوع آگاه بود.

سلیمانی در پایان گفت: مگر می‌شود کسی عزم نجات بشر و آزادی داشته باشد و بر سفینه حسینی سوار نشود، تنها چیزی که عامل نجات بشری است، عاشورا است.

کد خبر: 872199

وب گردی

وب گردی