عاشورا روزی به بلندای تمام اعصار است

چهارمین همایش ملی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با حضور رییس کمیسیون آموزش مجلس، جمعی از علمای اهل سنت و شیعه و تعدادی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این همایش امین رضا کمالیان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش به صورت ملی اظهار داشت: در این همایش فرصتی فراهم شد تا از نظرات صاحب‌نظران استفاده شود. عاشورا مکتبی انسان‌ساز و درس وحدت و مودت برای جوامعی است که می‌خواهند انسان باشند. عاشورا در ظاهر ۱ روز اما به بلندای تمام اعصار و قرن‌ها است و عاشوراییان به تعداد تمام آزادیخواهان جهان هستند.

او درباره ماموریت شورای سیاستگذاری این همایش گفت: این برنامه برای تحلیل اندیشه‌هایی است که عاشورا را عامل وحدت می‌دانند. دانشگاه آزاد خود را موظف به انتقال مکتب عاشورا می‌داند.

کمالیان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: ارتقا آگاهی سطح جامعه با الهام گرفتن از امام حسین که برای رهایی از جهالت خون خود را نثار کرد٬ اجرایی کردن الگوی اصلاحان حسینی به معنای زدودن کج فهمیها از اهداف برگزاری این‌ همایش است. همچنین بررسی ابعاد سیاسی و فرهنگی و تاریخی عاشورا از محورهای اصلی این برنامه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پایان گفت: در این همایش بیش از ۱۲۰مقاله دریافت شد که بیش از۶۵ درصد آنها توسط صاحب‌نظران اهل تسنن بود. از این تعداد ۸۵ مقاله پذیرفته شد و از بین آن‌ها ۱۲ مقاله با محورهای سیاسی، تاریخی و فرهنگی انتخاب شد، که در پایان این مراسم از آنها تقدیر می‌شود.

کد خبر: 872201

وب گردی

وب گردی