پژوهش تقاضا محور رویکردی ویژه در تحقیقات امروز کشور

رئیس دانشگاه پیام نور البرز گفت: پژوهش تقاضا محور از رویکردهای مهمی است که در تحقیقات امروز کشور به دنبال دستیابی به این هدف مهم هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جلالیان درسخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: هفته پژوهش فرصتی برای ترویج فرهنگ فناوری ، تشویق محققان به تولید علم و ثروت ناشی ازآن است .
وی ادامه داد: امروز باید هرچه بیشتر مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را به نمایش بگذاریم و با توجه به پتانسیل های کشاورزی و صنعتی البرز باید اقدامات موثری را در این استان که قطب علم و فناوری کشور نیز معرفی شده داشت.
جلالیان گفت: تولید علم و تحقیقات حیات آینده کشور است که برای خدمت رسانی بیشتر به مردم باید کارهای علمی بیشتری داشت.
وی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری دولت گام های موثری دراین زمینه برداشته و به رغم تحریم ها و تهدیدها ایران اسلامی توانسته است موفقیت های چشمگیری را در تحقیقات بدست آورد.
جلالیان گفت: محققان با وجود کاستی ها توانستند پیشرفت های قابل توجهی را در جامعه را بدست آورند رتبه 16 علمی در جهان و موفقیت هایی در نانوتکنولوژی از دیگر اقدامات دراین زمینه به شمارمی رود.
وی اضافه کرد: درفضای جامعه امروز تحقق اقتصاد مقاومتی و حل مشکل بیکاری در خارج از سایه علم و فناوری امکان پذیرنیست .
جلالیان خاطرنشان کرد: درسال جاری اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال از طریق ارتباط موثر دانشگاه و صنعت میسر است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.
وی گفت: افرادی که دستاورد ویژه ای دارند که قصد شرکت در غرفه های نمایشگاهی هفته پژوهش دارند هرچه سریعتر دراین زمینه اقدام کنند .

منبع: ایرنا

کد خبر: 872211

وب گردی

وب گردی