امضای تفاهم نامه میان دانشگاه فنی و حرفه ای و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران

دانشگاه فنی و حرفه ای و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در راستای تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه ، با حضور مسئولان این دو نهاد تفاهم نامه آموزشی امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل ایزوایکو در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به ظرفیت های ویژه کشتی سازی، اظهار داشت: برای همسو شدن هر چه بیشتر این مجتمع بزرگ با رشد و توسعه صنعت کشتی سازی در جهان، باید ارتباط واحدهای دانشگاهی با آن تقویت شود.
حمید رضائیان اصل تصریح کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت فآایندی است که در طول زمان شکل می ‌گیرد و بزرگترین سرمایه‌ های یک بنگاه اقتصادی، منابع انسانی و کار آفرینان هستند.
وی تاکید کرد: همکاری نزدیک واحدهای دانشگاهی با این مجتمع بخصوص با توجه به نیاز آینده کشور در زمینه اقتصاد دریا محور ضروری است.
مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: همکاری میان ایزوایکو و مرکزهای علمی و دانشگاهی استان هرمزگان برای بومی ‌سازی هر چه بیشتر دانش ساخت و تعمیرات کشتی و سکوهای گازی از جمله نیازهای مهم این بخش است که باید با همکاری دانشگاه‌ ها توسعه یابد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار مجتمع ایزوایکو را یک ظرفیت عظیم در حوزه صنعت کشور دانست و بیان داشت: تاکنون در این مجتمع برای رفع وابستگی به بیگانگان و ایجاد فرصت‌ های مهم در حوزه اقتصاد دریایی اقدام های بسیار مهمی انجام شده است.
ناصر شمس با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت‌ های علمی دانشگاه‌ ها برای توسعه صنعتی گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت فرصتی برای تولید علم و سرمایه است که باید از آن استفاده کافی کرد.
وی تصریح کرد: بستر یک همکاری مشترک را با ایزوایکو آغاز خواهیم کرد تا در قالب آن بتوانیم زمینه‌های حداکثری برای رشد نیروی انسانی در همه سطوح و کاربردی سازی علوم را فراهم آوریم.
با داشتن قـریب به سه هـزارکیلومترمرز آبی درکشور وبا توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل ونقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاوردرمنطقه استـراتژیک خلیـج فـارس ودریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از 30 سال سابقه فعالیت که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می شود مشغول به کارهستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیرانواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیرشناورهای داخلی وخارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 872214

وب گردی

وب گردی