حداقل 60 درصد مقالات باید در راستای مأموریت دانشگاه باشد

رئیس دانشگاه لرستان گفت: مأموریت دانشگاه لرستان در افق 1404 مشخص شده که براساس آن باید این دانشگاه به لحاظ رنکینگ در منطقه پنج مقام دوم را کسب کند.

دکتر خسرو عزیزی، اظهار کرد: از مهرماه امسال مأموریت دانشگاه لرستان و به تبع آن اعضای هیأت علمی تعریف شد و به تأیید هیأت امنا رسید.

وی ادامه داد: باید حداقل 60 درصد مقالاتی را که برای چاپ تأئید می‌شود در راستای مأموریت دانشگاه لرستان باشد.

عزیزی گفت: مأموریت دانشگاه لرستان در افق 1404 مشخص شده که براساس آن باید این دانشگاه به لحاظ رنکینگ در منطقه پنج، مقام دوم را کسب کند.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: هر گروه آموزشی مأموریت خاص خود را دارد به عنوان مثال در رشته‌های کشاورزی موضوع مبارزه با خشکی و خشکسالی، افزایش بهره‌وری آب، سلامت محصولات غذایی، نوآوری در تولید محصول و ثروت از گیاهان دارویی، احیای جنگل‌ها و استفاده از پتانسیل‌های طبیعی در راستای اهلی کردن گونه‌هایی که در خطر انقراض قرار دارند مثل کشت موسیر، مورد تحقیق و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در دانشکده فنی و مهندسی مسائل انرژی، استفاده بهینه از انرژی درنظر گرفته می‌شود و براساس تخصص خود مأموریت‌ها درنظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در دانشکده علوم انسانی علاوه بر مسائل مربوط به استان، تحقیقاتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال انجام است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه یک دانشجوی دکتری باید ترم هشتم دفاع کند و چنانچه بیشتر از آن شود مشمول قانون سنوات می‌شود و باید هزینه‌هایی را پرداخت کند، عنوان کرد: به دانشجوی ارشد برای انجام پایان‌نامه‌اش 800 هزار تومان و به پایان‌نامه مقطع دکتری دو میلیون تومان پژوهانه پرداخت می‌شود.

عزیزی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه چنانچه خلاء وجود داشته باشد از محل گرنت و پژوهانه عضو هیأت علمی نیز هزینه‌ای به دانشجو برای تحقیق پرداخت می‌شود، بیان کرد: همچنین دفتر ارتباط با جامعه و صنعت نیز در دانشگاه فعال است و چنانچه دانشجویی برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی دستگاه‌هایی نظیر صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تحقیقاتی را انجام دهد بخشی از آن هزینه را دستگاه مربوط تقبل می‌کند.

کد خبر: 872216

وب گردی

وب گردی