صادرات 240 هزار تنی انواع شیرینی و شکلات به ارزش اقتصادی 600 میلیون دلار

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران با اشاره به صادرات 240 هزار تنی انواع شیرینی و شکلات به ارزش اقتصادی 600 میلیون دلاری طی سال گذشته در کشور افزود: این صنعت در اشتغال افزایی، پویایی تولید، صادرات، ارزآوری، رشد اقتصادی و مواردی از این دست در مملکت بسیار نقش آفرین است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جمشید مغازه ای در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به صادرات 240 هزار تنی انواع شیرینی و شکلات به ارزش اقتصادی 600 میلیون دلاری طی سال گذشته در کشور افزود: این صنعت در اشتغال افزایی، پویایی تولید، صادرات، ارزآوری، رشد اقتصادی و مواردی از این دست در مملکت بسیار نقش آفرین است.

او در ادامه میزان تولید سال گذشته صنعت شیرینی و شکلات کشور را یک میلیون و 600 تا 700 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: این حجم تولید مربوط به شش شاخه صنعتی در این حوزه از جمله بیسکویت و کیک بوده است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران ضمن اشاره به رشد چشمگیر صنعت بیسکویت و کیک طی 10 تا 15 ساله اخیر در کشور گفت: در حال حاضر سالیانه 700 تا 800 هزار تن بیسکویت و کیک در مملکت تولید می شود.

مغازه‌ای همچنین افزود: تولیدکنندگان ضمن تامین نیاز داخلی بخشی از محصولات خود را سالانه روی ریل صادرات قرار می دهند.

مغازه ای بیان داشت: در شرایط حاضر مجموع محصولات تولیدی صنعت شیرینی و شکلات ایران به 66 کشور جهان صادر می شود.

او اضافه کرد: بخش عمده صادرات شاخه بیسکویت و کیک مربوط به بیسکویت است چرا صادرات کیک به دلیل ماندگاری پائین با مشکلاتی مواجه است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران گفت: بیسکویت های بسته بندی به وسیله کارخانه های شناسنامه دار و برندهای مطرح تولید و روانه بازار مصرف می شود.

او افزود: تولید شیرینی و شکلات های صنعتی مبتنی بر نظارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و با استانداردهای خاص است.

مغازه ای ضمن تصریح اینکه خطوط جداگانه ای برای تولید شیرینی و شکلات صادراتی در کشور وجود ندارد، اظهارداشت: تمامی محصولات اعم از صادراتی و غیر صادراتی بدون استثنا در یک خط واحد تولید می شوند.

او با اعلام اینکه برای تولید بیسکویت های صنعتی از آرد نول استفاده می شود، گفت: بیسکویت یک کالای خشک است و نیازی به بهبود دهنده ها و نگهدارنده ها ندارد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران ضمن اشاره به این جمله که بیسکویت بیشتر بصورت ارگانیک در مملکت تولید می شود، افزود: طبق معمول برای تولید این کالا از آرد، شکر، مواد طعم دهنده و غیره استفاده می کنند.

مغازه در پاسخ به این پرسش که آیا ماشین آلات مربوط به تولید بیسکویت و کیک در ایران ساخته می شود، اظهارداشت: خوشبختانه در یک دهه اخیر صنعت ماشین آلات مربوط به تولید بیسکویت، کیک، شیرینی، شکلات، آدامس و غیره در کشور دچار تحولات شگرفی شده است.

او یادآورشد: در حال حاضر بخش عمده ای از ماشین آلات و تجهیزات مربوط به صنعت شرینی و شکلات کشور بصورت داخلی تامین می شود.

402

کد خبر: 872221

وب گردی

وب گردی