حضور اورژانس هوایی تا شرایط سفید در مناطق زلزله‌زده/ ۴ نیاز کنونی

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تشریح ۴ نیاز کنونی و مهم زلزله‌زدگان گفت: تا زمانی که شرایط به وضعیت سفید برنگردد، تجهیزات آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده پابرجا هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، پیرحسین کولیوند درخصوص اقدامات اورژانس در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان اظهار داشت: از همان ساعات ابتدائی وقوع حادثه، 100 تیم واکنش سریع به سمت سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و اسلام آباد غرب اعزام شد چراکه خسارات در این نواحی بیشتر است و البته استانهای کردستان و آذربایجان هم از اثرات زلزله متاثر شده بودند که با ارزیابی‌های تیم ارزیاب این نگرانی برطرف شد.

وی افزود: 70 آمبولانس و 8 اتوبوس آمبولانس در مناطق حادثه دیده مستقر شدند و با توجه به اینکه از مراسم أربعین زمان زیادی نگذشته، تجهیزاتی که به شهرها بازگشته بودند، به مناطق زلزله زده فراخوانده شدند.

کولیوند با بیان اینکه ارتش، سپاه و پدافندغیرعامل در انتقال مصدومین کمک‌های زیادی در انتقال مصدومین به ما کردند، اظهار داشت: قابل ذکر است که انتقال مصدومین از زمان وقوع حادثه ظرف مدت 20 ساعت بدون ایجاد کوچکترین عارضه ای برای مصدومین، به بیمارستانها انجام شد که یکی از بهترین عملیات‌های سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در بیمارستانها، خدمات خوبی به مصدومان ارائه شد و برخی از آنها قطع عضو شده بودند که با عمل جراحی به موقع، در حال حاضر شرایط خوبی دارند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستانها در برخی نقاط تخریب شده بود، 6 بیمارستان صحرایی مجهز را در آن مناطق مستقر کردیم.

کولیوند با اشاره به اینکه دارو، تجهیزات و برآورده‌های خونی را به میزان کافی وجود تامین کردیم، ادامه داد: خوشبختانه از حیث منابع انسانی نیز کمبودی وجود نداشت.

کولیوند گفت: در این حادثه روستاهای زیادی متاثر از زلزله شده بودند و ما در بررسی هایمان، 1500 روستا را ارزیابی کردیم و تمام مصدومان را به مراکز و بیمارستانها منتقل کردیم.

وی بیان کرد: با استقرار آمبولانس به همراه تیم بهداشتی درمانی در روستاها، خدمات سرپایی نیز به زلزله زدگان ارائه شد.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تمام مردم از خدمات وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور راضی هستند، ادامه داد: در بیمارستانها، 1440 عمل جراحی انجام شد که در نوع خود بی نظیر بوده و جزو شاهکارهای وزارت بهداشت محسوب می شود که باید از وزیر بهداشت برای تربیت چنین کادر درمانی و نیروی انسانی تشکر کرد، ضمن اینکه طرح تحول سلامت نیز توانست نظام درمانی خوبی را در سطح کشور پوشش دهد.

وی گفت: در حال حاضر در مناطق زلزله زده بحث نگهداری و اسکان زلزله زدگان، خودمراقبتی، بهداشت و آمادگی‌های روحی روانی مطرح است که با حضور همکاران تیم بهداشت و سلامت روان این مشکل هموار می‌شود، ضمن اینکه تا زمانی که شرایط به وضعیت سفید برنگردد، تجهیزات آمبولانس و اورژانس هوایی و بیمارستانهای صحرایی پابرجا هستند و به مردم عزیز و شریف کشورمان در استانهای غربی که دچار مصیبت شده اند، خدمات ارائه دهند.۷۰۵

کد خبر: 872268

وب گردی

وب گردی