میزان خسارت زلزله‌ی غرب کشور در بخش کشاورزی اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد اولیه خسارت بخش کشاورزی استان را در مناطق زلزله زده بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خسرو شهبازی افزود: این میزان خسارت در بخش های مختلف به بخش کشاورزی وارد شده است.


او اظهار کرد: بیش از 100 دستگاه ماشین آلات سنگین متعلق به شرکت های پیمانکار طرف قرارداد سازمان جهاد کشاورزی از روز اول زلزله، در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته و مشغول کمک به مردم زلزله زده هستند.


شهبازی به تلفات دام در زلزله اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در بحث دفن تلفات دام 14 اکیپ دامپزشکی از شهرستان ها در مناطق زلزله زده کار بیرون کشیدن تلفات و دفن بهداشتی آن را انجام می دهند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در 500 روستای استان تلفات دام داشتیم که براساس برآورد اولیه تلفات شامل 197 هزار راس دام سبک و 3800 راس دام سنگین است.


او از تدارکات لازم در سازمان جهاد کشاورزی برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و افزود: روزانه چند کامیون شامل اقلام غذایی و لباس گرم و پتو برای آنها فرستاده می شود.


شهبازی از تامین و پخت غذا به صورت روزانه توسط شرکتهای پیمانکار طرف قرارداد سازمان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های نزدیک مناطق زلزله زده و توزیع در بین مردم خبر داد.


زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.


کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.


زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.


دراین حادثه436 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.

منبع: ایرنا

401

کد خبر: 872295

وب گردی

وب گردی