تظاهرات دانشجویان ایتالیایی علیه اصلاحات آموزشی و کاهش بودجه آموزشی

دانشجویان و دانش آموزان ایتالیایی در 40 شهر این کشور علیه اصلاحات آموزشی و کاهش بودجه آموزشی وارد میدان شده و دست به راه پیمایی زدند.

به گزارش ایسکانیوز، پس از اعتصاب اخیر علیه اصلاحات آموزشی، دانش آموزان و دانشجویان بار دیگر به میدان بازگشته و در 40 شهر ایتالیا علیه اصلاحات آموزشی و کاهش بودجه برای مدارس و دانشگاه ها تظاهرات اعتراضی کردند.
معترضان امروز جمعه در مقابل وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها تجمع کرده و در اعتراض به سیاست های آموزشی دولت، شعار نوشته آویزان کردند.
'الیزا مارکتی' هماهنگ کننده ملی اتحادیه ملی دانشجویان 'udu' با اشاره به دلیل برگزاری این تظاهرات اظهار کرد: دولت در سال های بحران اقتصادی، بودجه آموزشی را بیش از سایر بخش های دولتی کاهش داد. ایتالیا 7.1 درصد از تولیدات ناخالص ملی را در بخش آموزشی هزینه می کند که آخرین در میان کشورهای توسعه یافته محسوب می شود در حالی که متوسط کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به 11.3 درصد می رسد.
هزینه ها برای حمایت تحصیلی بسیار بالا است به همین سبب ترک تحصیل افزایش یافته است. محدودیت پذیرش دانشجو نیز مانع ورود دانشجویان به دانشگاه ها می شود. ما از این مانورها خسته شده ایم و باید این روش را تغییر داد.
دانشجویان و دانش آموزان معترض اعلام کردند که ما از مدرسه و دانشگاه انتظار آموزش با کیفیت و نه سوء استفاده، داریم . مدارک تحصیلی در بازار کار در ایتالیا ارزشیابی نمی شوند و بیکاری جوانان افزایش یافته و سیاست هنوز به مانورهای پر هرج و مرج و هیستریک برای ایجاد اشتغال می پردازد و اگر اینگونه ادامه دهیم، سال ها محکوم به مشاغل بی اساس و موقت خواهیم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 872366

وب گردی

وب گردی