برگزاری دوره‌های مشترک بین المللی در دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه خواجه نصیر از برگزاری چهار دوره آموزشی مشترک بین المللی در این دانشگاه خبر داد و گفت: حدود 25 دانشجو از مهر امسال در این دوره‌ها جذب شدند و هم اکنون درحال آموزش هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر خاکی صدیق با اعلام این مطلب اظهار کرد: در دوره‌های مشترک آموزشی بین المللی دانشگاه خواجه نصیر طوسی،‌ شامل دو دوره با کشور روسیه در رشته‌های هوافضا در دوره کارشناسی ارشد، یک دوره با کره جنوبی در رشته فناوری فرهنگ در دو مقطع کارشناسی ارشد و ph.d و یک دوره نیز با کشور هلند در رشته نقشه‌برداری برای مقطع کارشناسی ارشد است.

وی در ادامه تصریح کرد: چهار دوره فوق از مهر ماه سال جاری در دانشگاه خواجه نصیر راه اندازی شده و دانشجویان مشغول آموزش هستند. در واقع این دوره‌ها ابتدا برای دانشجویان داخل کشور برگزار شد اما جذب دانشجویان خارجی یک طرح بلند مدت است که بعد از گذراندن چند دوره و ایجاد اعتماد متقابل با کشورهای فوق صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر طوسی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی در دانشگاه خواجه نصیر این است که بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا دانشجویان به جای مهاجرت به کشورهای اروپایی برای تحصیل در کشور خود بطور مشترک با کشورهای خارجی آموزش ببینند.

دکتر خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جذب 20 تا 25 دانشجو در دوره‌های مشترک بین المللی، گفت: دوره آموزشی مشترک فوق در کشورهای کره جنوبی، روسیه و هلند برگزار می‌شود و در صورت برگزاری این دوره‌ها در ایران اساتیدی از دانشگاه‌های این کشورها در ایران حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر آموزش دانشجویان،‌ آموزش‌هایی را نیز به اساتید ارائه خواهند کرد.

کد خبر: 872389

وب گردی

وب گردی