برق‌رسانی به 2500 چادر و روشن شدن تمامی مراکز تجمع مردمی/ مشکل لجستیک در ترافیک چندساعته شهری

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی شهرها و روستاهای زلزله زده برق‌دار هستند، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی صنعت برق در مناطق زلزله زده در حال فعالیت هستند و از روز گذشته برقرسانی به چادرها را آغاز کرده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود صادقی مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر که هم‌اکنون در مناطق زلزله زده حضور دارد، در خصوص آخرین وضعیت برق‌رسانی به مناطق زلزله زده اظهار داشت: از ساعات پایانی پنجشنبه (25 آبان) پایان عملیات واکنش اضطراری اکیپ های عملیاتی برق اعلام شد و ما وارد فاز بازسازی شدیم.

صادقی با بیان اینکه "در 24 ساعت اول بعد از وقوع زلزله عمده مسائل لازم را انجام داده بودیم"، گفت: از آنجایی که به لحاظ لجستیک و تردد، محدودیت های بسیاری داشتیم، مسیرهای دسترسی مسدود شده بود، برای دسترسی به روستاها با ریزش کوه و مسدودشدن راه‌ها مواجه بودیم و آوارهای موجود در مناطق شهری و روستایی کار را با مشکل مواجه کرده بود، برخی اقدامات به روز دوم رسید؛ اما در روز دوم کارهای لازم در روند برقرسانی تمام شد.

* برق رسانی به آخرین روستای زلزله زده

او افزود: در روز سوم بعد از وقوع زلزله به لکه گیری و مواردی که از دستمان در رفته بود، پرداختیم و در نهایت در ساعت 11 شب روز پنجشنبه (25 آبان) موفق شدیم آخرین روستای زلزله زده را نیز به برق وصل کنیم.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه "هم‌اکنون تمامی شهرها و روستاهای زلزله زده برق‌دار هستند"، گفت: برخی روستاها همچون روستای کوئیک، 100 درصد تخریب شده اند و هیچ ساختمان یا خانه ای در این روستا بقی نمانده است، با وجود این، ما با برق رسانی به روستاهایی که 100 درصد تخریب شده اند، تا جای امکان خیابان ها و معابر عمومی را روشن کرده ایم و در واقع این روستاها نیز برق‌دار هستند اما خانه ای وجود ندارد تا به آن برقرسانی شود.

او ادامه داد: در حال حاضر 200 نفر از نیروهای عملیاتی صنعت برق از نقاط مختلف کشور در مناطق زلزله زده در حال فعالیت هستند و از روز گذشته برقرسانی به چادرها را آغاز کرده ایم.

*برق‌رسانی به 2500 چادر و روشن شدن تمامی مراکز تجمع مردمی

صادقی تصریح کرد: اماکن تجمع مردم را با پروژکتورها روشن کرده ایم و در مناطق اردوگاهی رسمی که چادرهای مردم بنا شده، تابلوهای برقی نصب کرده ایم تا مردم در صورت نیاز به سیم کشی و پریز برق دسترسی داشته باشند.

او افزود: تا شب گذشته در مجموع به 2500 چادر برقرسانی شد و امروز نیز روند برقرسانی به چادرها ادامه می یابد.

* مشکل لجستیک در ترافیک چندساعته شهری

این مدیر مسئول در خصوص مشکلات پیش روی اکیپ های عملیاتی برق در مناطق زلزله زده گفت: ما مشکل لجستیک داریم، اغلب ماشین آلات عملیاتی برق، ماشین آلات سنگین هستند که در زمان نیاز برای تردد، در مناطق شهری با ترافیک هایی مواجه می شویم که منجر به توقف یک تا دوساعته ماشین آلات ما می شوند که در همین جا از مسئولان مربوطه تقاضا می کنم تا در خصوص کاهش ترافیک مناطق شهری زلزله زده اقدام کنند تا لجستیک اکیپ های عملیاتی برق تسریع شود.

صادقی از بازخورد رضایت آمیز مردم مناطق زلزله زده در تأمین برق خبر داد و گفت: در زلزله کرمانشاه شاهد همدلی افتخارآمیزی از سوی تمامی مردم شریف ایران بودیم، در صنعت برق نیز نیروهای عملیاتی از تمام نقاط ایران به صورت داوطلبانه، برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده شتافتند و تا هر زمان که نیاز باشد در کنار مردم در مناطق زلزله زده خواهیم بود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 872442

وب گردی

وب گردی