60 هزار زائر خارجی مشهد وارد خراسان شدند / راه اندازی 43 ایستگاه خدمتگزاری به زائران در بقاع متبرکه 

60 هزار زائر از افغانستان و پاکستان در طول دهه آخر ماه صفر برای شرکت در مراسم عزاداری این ایام به مشهد مقدس  سفر کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: برای اقامت این جمعیت برنامه ریزی و بطور متوسط برای هر شب پنج هزار نفر فضای اسکان تدارک و آماده شده و از زائران خارجی در این فضاها پذیرایی می شود.
وی ادامه داد: از ظرفیت موقوفات نیز بدین منظور بهره گرفته شده است. جمعی به صورت ویژه کار خدمتگزاری به این زئران افغان و پاکستانی را که در این ایام به مشهد مشرف می شوند عهده دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همچنین طی این ایام 43 ایستگاه خدمتگزاری به زائران پیاده رضوی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی حاشیه جاده های اصلی توسط هیات امنای بقاع و اماکن مذهبی استان فعال شده و به زائران خدمات می دهند. این خدمات از اطعام و پذیرایی تا اسکان و خدمات اورژانس اولیه را شامل می شود.
وی افزود: پارسال در اماکن و بقاع متبرکه و فضاهای تدارک شده طی دهه پایانی ماه صفر در مجموع 94 هزار زائر پذیرایی، 64 هزار نفر اطعام و بیش از 100 هزار نفر اسکان داده شدند. برای اسکان زائران و هیاتهای مذهبی در این ایام 503 حسینیه ثبت شده در سامانه اوقاف با ظرفیت 103 هزار نفر در مشهد و سطح استان خدمات دهی می کنند.

705

کد خبر: 872631

وب گردی

وب گردی