گسترش برنامه مراقبت در منزل در مراکز روانپزشکی

قائم مقام وزیر بهداشت بر گسترش برنامه‌های مراقبت در منزل در مراکز روانپزشکی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از مرکز روانپزشکی ابن سینا از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹ دهم درصد از بیماران روان نیازمند ارائه خدمات بستری هستند و تعداد تخت های روانپزشکی پاسخگوی نیاز بیماران نیست، اظهار داشت: بر این اساس لازم است با گسترش برنامه های مراقبت در منزل خدمات را به شکل مطلوبی به بیماران ارائه داد.

وی با بیان اینکه مراکز روانپزشکی ابن سینا و دکتر حجازی با ۷۰۰ تخت بستری علاوه بر خدمات رسانی به بیماران استان به دیگر بیماران از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و گلستان نیز خدمات ارائه می‌دهند، افزود: با توجه به جمعیت تحت پوشش، تعداد تخت‌های بستری این مرکز پاسخگوی نیاز بیماران نیست و بهترین راه در حال حاضر گسترش برنامه‌های مراقبت در منزل است و در این راستا وزارت بهداشت نیز حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌ها و اقداماتی که انجام شده، در حال حاضر ضریب تعداد تخت به یک هزار جمعیت، ۱.۹ است، گفت: بر اساس هدف گذاری قرار است این میزان به ۲.۷ افزایش یابد که در حال برنامه‌ریزی و اجرا برای دستیابی به آن هستیم.

حریرچی گفت: در این راستا در حال حاضر ۳۹ هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال ساخت است که پیشرفت صفر تا ۶۰ درصدی دارد.

بنابر اعلام وب‌دا، در ادامه قائم مقام وزیر بهداشت از بخش های بستری بیمارستان روانپزشکی ابن سینا بازدید و در جریان روند خدمات رسانی به بیماران قرار گرفت.

حریرچی در جریان سفر به مشهد مقدس از ایستگاه و پایگاه‌های خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) بازدید و در جریان روند خدمات رسانی قرار گرفت.
706

کد خبر: 872647

وب گردی

وب گردی