تعداد 100 کشته در مسکن مهر کرمانشاه تکذیب شد / آمار فوتی های مسکن مهر چقدر است؟

آمارهای متناقض در خصوص مسکن مهر فضای رسانه ها را درحالی پر کرده است که در تازه ترین اظهارنظر معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نسبت به خبری که در رسانه ها به نقل از او تعداد کشته های مسکن مهر ۱۰۰ نفر اعلام شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بیمه بوده و هم‌اکنون ارزیابی خسارات وارده، آغاز شده است اظهار کرد: در شهرستان سرپل ذهاب دو پروژه 20 واحدی و 576 واحدی توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده که پروژه اول هیچگونه آسیبی ندیده و پروژه دوم که دارای 24بلوک بوده نیز از نظر سازه‌ای سالم و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته است، این در حالی است که دیوارهای جانبی آن بلوک‌ها به خصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله 7.3ریشتری تخریب شده است.

اصغری‌مهرآبادی در ادامه اضافه کرد: با این اوصاف تأکید می‌شود همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا هستند که خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف (که متأسفانه تعداد زیادی از آن‌ها 100 درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند)، شده است؛ به طوریکه آمارهای غیررسمی اعلامی در منطقه حاکی از کشته شدن 2 نفر در این پروژه تا کنون بوده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به این که برخی تعداد کشته‌شدگان در سایت مسکن مهر را بیشتر از این رقم اعلام کرده‌اند، گفت: این مسئله به هیچ وجه صحت نداشته و به نظر می‌رسد اظهارات این افراد تحت تأثیر برخی از اخبار کذب منتشر شده بوده است.

او تأکید کرد: درخواست من از مسئولین و رسانه‌های کشور این است که در شرایطی که هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده بیش از هر چیز دیگری به کمک‌های اولیه، جابه‌جایی وسایل خانه و اسکان موقت نیاز دارند از پرداختن به اظهارات و آمارهای غیرواقعی و تأیید نشده و همچنین از متنشنج کردن فضای کشور جدا پرهیز نمایند و در مقابل کمک کنند تا مسئولین ذیربط در فرآیند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و بازسازی، وظیفه خود را در فضایی آرام و به نحو احسن انجام دهند.

شاید اولین ترکش از صحبت های قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، متوجه معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بود که بلافاصله با تکذیب خبری منتسب به او که تعداد کشته های مسکن مهر 100 نفر اعلام شده بود، همسویی خود با وزارت راه را اعلام کرد.

نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در حاشیه نشست ستاد بحران سرپل ذهاب ضمن واکنش نسبت نسبت به خبر ۱۰۰ کشته در مسکن مهر، این خبر را تکذیب کرد و گفت: سخنان من تحریف شده است. من تعداد کشته ها در منازل خودمالکی اطراف مسکن مهر را اعلام کردم نه کشته های مسکن مهر را...

همچنین پیش تر غفوری، معاون اداره کل مسکن و شهرسازی کرمانشاه تعداد کشته ها در مسکن مهر ناشی از زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری کرمانشاه را تنها ۲ نفر اعلام کرد.

401

کد خبر: 872681

وب گردی

وب گردی