ریحانی:  نه تنها التیام بخش نبودند، بلکه نمکی هم بر زخم مردم پاشیدند

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به نظرات غیرکارشناسانه برخی افراد و جریانات در موضوع زلزله غرب کشور، گفت: در داخل کشور عده ای با نگاه های غیر کارشناسی و بیان مطالب غیر کارشناسانه، متاسفانه نه تنها التیام بخش درد مردم نبودند، بلکه نمکی هم بر زخم شان پاشیدند.

سجاد ریحانی معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با اشاره به زلزله غرب کشور اظهار داشت: زلزله قصر شیرین و سرپل ذهاب قلب همه ایرانی ها را به درد آورد و موجب عزادارشدن همه مردم ایران اسلامی شد.

وی افزود: از طرفی جلوه ها و صحنه های زیبایی از همدردی و همراهی مردم عزیزمان را شاهد بودیم، اینکه همه افراد بر اساس توان و وسعشان وارد میدان کمک به زلزله زدگان شدند و کمک های مردمی را شاهد بودیم، در کنار مردم بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها که کمک به زلزله زدگان جزو وظایف ذاتی شان بود و برخی که وظیفه خود دیدند در این حادثه تلخ به خدمت رسانی مشغول شدند.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: با تمام فراز و نشیب ها و نمراتی که می توان به نهاد و مجموعه های مشغول در امر کمک رسانی به زلزله زدگان داد ولی در مجموع می توانیم بگوییم اتفاق بسیار مبارکی در خدمت رسانی به مردم در این حادثه تلخ اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: مجموعه های مختلفی از ارتش و سپاه و مراکز هلال احمر این خدمت رسانی را انجام دادند، دشمن و جریان ضد انقلاب وقتی این همدلی و همنوایی را می بینند از هر بهانه ای استفاده می کند تا موقعیت انقلاب اسلامی و این همگرایی، هم افزایی و وحدت را مورد حمله و هجمه خودشان قرار دهند.

ریحانی به فعالیت های عمده بسیج دانشجویی در کمک به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی در سراسر کشور کمک ها به زلزله زدگان را جمع آوری کرده و تیم های جهاد سازندگی در بسیج دانشجویی در دورافتاده ترین روستاهای زلزله زده مستقر شده اند، موکب های مختلفی که در اربعین در حال بازگشت بودند در مناطق زلزله زده مسنقر شدند، موکب ها به جای اینکه برگردند در همان مناطق زلزله زده مستقر شدند.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: دشمنان حتی این حادثه تلخ زلزله هم که اتفاق افتاد تلاش کردند دست آویز قرار دهند و به بهانه های مختلف و سوء استفاده از بهانه های بسیار کوچک بهره بردند و تلاش کردند در رسانه های خودشان با ایجاد فضای نامطلوب از یک اختلاف و انشقاق، فضای خدمت رسانی و این صحنه زیبای همدلی و همنوایی را مخدوش کنند.

وی ادامه داد: دشمن، دشمنی خودش را انجام می دهد، حتی از یک حادثه تلخی مثل زلزله هم می خواهد بهره برداری خودش را انجام دهد، اما قطعا مردم فعالیت و تلاش هایی که در حوزه های مختلف انجام می شود تا درد مردم التیام پیدا کند را می بینند و شاهدند و تجربه نشان داده مردم تحت تاثیر این فضاسازی ها قرار نمی گیرند.

ریحانی با بیان اینکه زمین لرزه ای که در غرب کشور اتفاق افتاد نیاز به واکاوی بعد از التیام درد و رسیدگی به مشکلات مردم دارد، افزود: باید مراقبت کرد، در داخل کشور عده ای با نگاه های غیر کارشناسی و بیان مطالب غیر کارشناسانه، متاسفانه نه تنها التیام بخش درد مردم نبودند، بلکه نمکی هم بر زخم مردم پاشیدند.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی گفت: برخی در همین فضای خاص تلاش کردند با تسویه حساب های سیاسی در مورد موضوعاتی مثل مسکن مهر نظرهایی بدهند که بعدها مشخص شد نظرهای کارشناسانه ای نبود؛ این بحث یک بحث کارشناسی و تخصصی است و کارشناسان امر باید روی این موضوع صحبت کنند.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات اصلی مردم مسئله مسکن است، اگر قرار است مسکن مهری وجود نداشته باشد و این مسکن مهرها مشکل دارد و اگر این مسکن مهرها جوابگوی مردم نیست در پنج سال اخیر چه اتفاقی برای حل مسئله مسکن اتفاق افتاده است؟ کدام طرح جایگزینی آمده، که می فرمایند مسکن مهر نباشد؟ بالاخره مسکن مهر بنا به نیاز مردم به مسکن ایجاد شده تا مسکن ارزان قیمت را برای مردم ایجاد کند.اگر این نباشد طرح جایگزین چه بوده است؟

ریحانی در پایان گفت و گو با ایسکانیوز خاطر نشان کرد: در این فضا از طرح موضوعاتی که باعث افتراق و موجب گسستن صفوف خدمت رسانی می شود، باید پرهیز کرد؛ هر جایی عرصه و جولانگاه نگاه های سیاسی نیست و به نظر می رسد در این فضا باید مراقبت شود اولا در خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل شود و ثانیا در فضای تخصصی اگر مسئله ای هست به دور از نگاه های سیاسی مسئله دنبال شود.

کد خبر: 872697

وب گردی

وب گردی