کمک به زلزله زده‌ها مصوبه شورا دارد/ نیاز فوری به ساماندهی پسماند در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق ردیف‌های ۱۶ و ۱۷ قانون شوراها، در صورت وقوع حادثه‌ای، شهرداری تهران می‌تواند برای کمک به آسیب‌دیدگان از اعتبارات خود هزینه کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازخبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: طبق ردیف‌های ۱۶ و ۱۷ قانون شوراها، در صورت وقوع حادثه‌ای، شهرداری تهران می‌تواند برای کمک به آسیب‌دیدگان از اعتبارات خود هزینه کند.

وی افزود: در زلزله استان کرمانشاه، ۷ شهرستان و ۱۹۰۰ روستا بین ۲۰ تا۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند و بیشترین تلفات مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است، نواحی غربی این شهرستان نیز از نواحی غربی آن بیشتر آسیب دیده و دو بلوک مسکن مهر در غرب سر پل ذهاب به‌طور کامل تخریب شده است.

عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از همراهی مردم در کمک به زلزله‌زدگان، تصریح کرد: حجم زیادی لباس گرم کهنه به این مناطق فرستاده شده که مردم استفاده نمی‌کنند و در نتیجه شهرداری مجبور است تا همه آن‌ها را معدوم کند.

فراهانی اضافه کرد: همزمان با وقوع زلزله انباشت زباله در این منطقه به شدت زیاد است و خود باعث بیماری‌های مختلفی می‌شود که باید به آن رسیدگی کرد. نیروهایی از شهرداری منطقه ۱۴ و منطقه ۲۰ برای جمع‌آوری زباله به این مناطق فرستاده خواهند شد.

705

کد خبر: 872740

وب گردی

وب گردی