تمام تمهیدات اندیشیده شده  به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد

فرمانداری مشهد با بیان این که پنج بیمارستان در ایام پایانی ماه صفر آمادگی خدمت رسانی به مردم را داشته اند، گفت: مراکز درمانی و 61 پایگاه اورژانس در مشهد با 77 دستگاه آمبولانس فعال هستند.

محمدرحیم نوروزیان در رابطه با تمهیدات فرمانداری مشهد به مناسبت ایام شهادت امام هشتم و روزهای پایانی ماه صفر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: 150 ایستگاه صلواتی در ورودی های شهر و 500 ایستگاه صلواتی در داخل مشهد دایر است که با کمک شهرداری و هیات های مذهبی خدماتی به زائرین ارائه می شود.

وی ادامه داد: مراکزی را تمامی هتل ها و مسافرخانه ها با هماهنگی آموزش و پرورش که حدود 400 مدرسه است در اختیار زائرین قرار داده است تا در صورت اوج پیک مسافر و زائر در هتل ها بتوان از آنها استفاده کرد.

فرماندار مشهد با اشاره به سفر زائرین خارجی به مشهد تصریح کرد: زائرین خارجی در هتل ها اسکان می کنند.

نوروزیان ادامه داد: در این ایام طرح های ترافیکی اعمال می شود به طور مثال در مرکز شهر عبور خودروهای شخصی ممنوع است و مردم عزیز باید از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

وی با بیان این که پنج بیمارستان در این ایام آمادگی خدمت رسانی به مردم را خواهند داشت، تصریح کرد: مراکز درمانی و 61 پایگاه اورژانس در مشهد با 77 دستگاه آمبولانس در این ایام فعال هستند.

فرماندار مشهد افزود: 25 پایگاه سلامت به منظور ارائه خدمات رایگان به زائرین پیاده را خواهیم داشت همچنین 29 مرکز دیالیز با 474 تخت که امسال دو مرکز نسبت به سال گذشته اضافه شده است فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: 31 آزمایشگاه خصوصی و دولتی، 94 درمانگاه شبانه روزی، 84 داروخانه شبانه روزی و 5 پایگاه ثابت اهدای خون در این ایام فعالیت خواهند کرد همچنین 66 تیم هلال احمر، 8 قرارگاه موقت امدادی در شهر مستقر و روزانه 120 نیروی امدادگر هلال احمر در حال خدمات رسانی به زوار هستند.

فرماندار مشهد با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای خدمات رسانی زائرین از سوی مردم، اضافه کرد: 66 هزار نفر در سامانه اسکان دهی به زائرین ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که خانه های خود را در اختیار زوار قرار دهند و این موضوع فرهنگ میزبانی از زائر را نشان خواهد داد و در حال ترویج است.

نوروزیان گفت: حدود 80 نانوایی طی این دو روز به طور شبانه روزی پخت نان را پیرامون حرم مطهر در حلقه مرکزی خواهند داشت و به زائرین خدمات دهی خواهند کرد.

وی با بیان این که در چند روز گذشته با هیچ مشکلی روبرو نشده ایم، گفت: ایمنی خوبی پیش بینی شده که انشالله به خواست خدا و عنایت امام رضا (ع) زائرین به خوبی زیارت و به خانه هایشان بازگردند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: از کشورهای اسلامی زائر امام رضا (ع) همیشه به مشهد مقدس وجود داشته است به ویژه از لبنان، پاکستان، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس دایما زائر داریم.

وی با بیان این که در این ایام دائما زائر خارجی در مشهد وجود دارد، ادامه داد: در این ایام زائرین خارجی که برای اربعین از مشهد عبور کرده بودند در بازگشت برخی از این زائران در مشهد اسکان می کنند که تقریبا می توان گفت آمار زائرین اربعین کشور افغانستان حدود 20 هزار نفر در مشهد بوده است.

نوروزیان اظهارداشت: با هماهنگی آموزش و پرورش تلاش شده تا مدارسی که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) هستند برای اسکان زائران استفاده شود.

901/900

کد خبر: 872756

وب گردی

وب گردی