خدمات رسانی تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به حدود 2هزار زلزله زده غرب کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: تاکنون حدود 2 هزار نفر از زلزله زدگان غرب کشور از خدمات تیم های درمانی اعزامی این دانشگاه بهره مند شدند.

به گزارش ایسکانیوز، شاهرخ یوسف زاده چابک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که دوشنبه گذشته به منطقه زلزله زده غرب کشور در منطقه ثلاث باباخانی اعزام شده بود، اکنون به استان گیلان برگشته است.
وی اظهار داشت: 2 متخصص ارتوپدی، یک متخصص بیهوشی، 2 جراح عمومی، 27 پرستار و کمک بهیار، یک کارشناس بهداشت محیط و 14 تکنسین فوریت های پزشکی به همراه سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شده بودند.
یوسف زاده چابک بیان داشت: دومین تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز شامل هشت پزشک عمومی، یک متخصص جراحی عمومی، 2 دستیار تخصصی جراحی، یک ماما، یک کارشناس اتاق عمل، یک کارشناس بیهوشی، 14 پرستار ،2 بهیار و 3 نیروی پشتیبان که چهارشنبه گذشته به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شده بود، اکنون برای خدمات رسانی در منطقه حضور دارد.
وی خاطر نشان کرد: با اعزام سومین تیم درمانی این دانشگاه فردا (یکشنبه) به منطقه زلزله زده غرب کشور، دومین تیم درمانی به استان بر می گردد.
وی در گفتگو با ایرنا ضمن قدردانی از خیرین حوزه سلامت گیلان بابت کمک های نقدی و غیر نقدی آنان برای زلزله زدگان غرب کشور اظهار کرد: کمک های این خیرین نیز همزمان با اعزام تیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه، بموقع بین نیازمندان آن منطقه توزیع شده است.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه جاری در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان، صدها کشته و هزاران مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه ، 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.

کد خبر: 872785

وب گردی

وب گردی