دیدار سفیر افغانستان با رئیس دانشگاه تهران

سفیر افغانستان با دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر نصیراحمد نور، سفیر افغانستان و برخی از مقامات سفارت متبوع ۲۴ آبان ۱۳۹۶ با رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه تهران در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از توسعه برنامه‌های دانشگاهی افغانستان گفت: «امنیت و پیشرفت علمی کشور همسایه و مسلمان جمهوری اسلامی افغانستان همانند امنیت و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست دانشگاه تهران توسعه دیپلماسی علمی و همکاری سازنده با دانشگاه‌های افغانستان است».

دکتر نیلی افزود: «یکی از ظرفیت‌ها تبادل استاد و نیز پذیرش مربیان دانشگاه‌های افغانستان برای تکمیل تحصیلات است، در حال حاضر دانشگاه تهران پذیرای تعداد زیادی دانشجوی افغانستانی است و مایلیم در مسائل مشترک نظیر آب، انرژی، تغییرات اقلیم، محیط زیست و مواردی نظیر این با دانشگاه‌های افغانستان همکاری داشته باشیم».

وی همچنین با اشاره به زبان مشترک بین دو کشور و وجود دانش‌آموختگان افغانستانی مستعد در ایران را نقطه قوتی در تسریع ارتباطات و همکاری های علمی دانست.

در ادامه دیدار سفیر افغانستان با اشاره به سفر اخیر رئیس دانشگاه کابل به ایران و بازدید از دانشگاه تهران از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر تشکر کرد و گفت: «اگر منطقه همگرا شود، اعتماد حاکم می‌شود و اقتصاد کشورها به هم متصل می‌شود و همگان منتفغ خواهند شد. ما خواستار حمایت دانشگاه تهران از پذیرش استاد و دانشجویان افغانستانی در رشته‌هایی هستیم که برای سازندگی افغانستان لازم است».

کد خبر: 872787

وب گردی

وب گردی