امتیاز ویژه تل‌آویو  به ریاض

یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به مصاحبه اخیر گادی آیزنکات با پایگاه خبری روزنامه سعودی ایلاف آن را امتیازی ویژه برای سعودی دانسته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین الاخباریه، رون بن یشای تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت در خصوص مصاحبه گادی آیزنکات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با روزنامه سعودی ایلاف گفت: آیزنکات مصاحبه های زیادی با رسانه های اسرائیلی انجام نداده است، تمام مصاحبه ای که وی با رسانه های اسرائیلی انجام داده بیش از دو یا سه مصاحبه نمی شود که رسانه های خارجی شامل آن نمی شود.

مصاحبه آیزنکات با روزنامه سعودی ایلاف اولین مصاحبه ای بود که وی به دلیل وجود منافع استراتژیک انجام شد. از جمله منافع امنیتی و مقابله با ایران و منافع سیاسی که مربوط به نزاع فلسطینی اسرائیلی می شود.

آیزنکات پس از مشاوره با نتانیاهو با مصاحبه با روزنامه ایلاف موافقت نمود .

بن یشای معتقد است مصاحبه با پایگاه خبری ایلاف موجب قدرت یافتن سعودی علیه ایران است چنانچه آیزنکات نیز ادعاهای سعودی علیه ایران و حزب الله را مورد تایید قرار داد. آیزنکات حزب الله را بر خلاف تمایلات بن سلمان به حمله تهدید نکرد اما اشاراتی در خصوص کمک به سعودی در موضوعات ایران، حزب الله، سوریه و یمن داشت.

کد خبر: 872808

وب گردی

وب گردی