ارسال سومین محموله امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ارسال سومین محموله امدادی شامل تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا؛ مجتبی یزدانی با اشاره به ارسال سومین محموله کمک های شهرداری تهران به مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: کمک های شهرداری تهران به مناطق زلزله زده صبح امروز(شنبه) محموله ای شامل ۳ دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر، ۱۲ دستگاه کمپرسی، ۶ دستگاه تریلی کمر شکن، ۵ دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله، ۱۳ دستگاه ماشین خاور روباز و ۵۰۰ مخزن به منطقه ارسال شد.

بنابر اعلام شهرنوشت، پیش از این دو محموله از کمک‌های شهرداری تهران به همراه اکیپ های امدادی، درمانی و خدمات شهری نیز به این مناطق اعزام شده بود.

یزدانی در این رابطه نیز گفت: در اولین فاز کمک رسانی شهرداری تهران نیز سازمان بهشت زهرا (س) ۱۳دستگاه آمبولانس، شرکت شهروند ۱۳۰هزاربطری آب معدنی نیم لیتری و ۱.۵ لیتری، ۱۰۰ هزار بسته نان، ۶۲ هزار تخته پتو، ۴۶هزار بسته غذای آماده و ۲۰هزار بسته خرما، سازمان مدیریت پسماند۱۳ کامیون کمپرسی، ۴دستگاه بیل مکانیکی، ۲۰۰ مخزن ۱۱۰۰لیتری، ۵۰ مخزن ۲۴۰ لیتری، ۵ تن کیسه پلاستیک ارسال کرده بودند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: سازمان آتش نشانی نیز با اعزام ۹دستگاه خودروی سبک و سنگین (شامل جرثقیل ۳ تن و خودروهای سنگین و سبک نجات به همراه تجهیزات کامل جستجو و نجات و آواربرداری) و ۲۶ نیرو در امدادرسانی و مشارکت در توزیع اقلام شهرداری تهران در بین زلزله زدگان فعال بود.

وی با اشاره به اعزم نیروهای شرکت شهرسالم به همراه اقلام امدادی، تصریح کرد: ۴ آمبولانس با تجهیزات کامل، ۱۷ نیروی انسانی و ۲ کامیون دارو تا کنون برای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگاه اعزام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعزام ۳۰۰ نیروی سازمان بسیج به مناطق زلزله‌زده نیز خاطرنشان کرد: این نیروها به همراه وسایل کامل امداد فردی و ۷دستگاه باب‌کت و مینی لودر برای امدادرسانی به شهرستان سرپل ذهاب اعزام شدند.

به گفته وی، سازمان بازرسی نیز با اعزام ۱۰ دستگاه ماشین فوریتی ۱۳۷به همراه نیروی ماهر آواربرداری در شهرستان سرپل ذهاب مستقر شده اند.

یزدانی خاطرنشان کرد: به همت ستاد مدیریت بحران نیز هزار تخته چادر به همراه۲ تخته چادر بزرگ بیمارستانی و ۲ اکیپ کارشناسی از طرف سازمان جهت هماهنگی با مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعزام کرده است. ۱۶۰ سرویس بهداشتی پرتابل نیز به همت سازمان زیباسازی در شهرستان سرپل ذهاب نصب شد.

وی با اشاره به اعزام ۵۳۵ نیروی انسانی به مناطق زلزله‌زده نیز اعلام کرد: ۱۶۲ نفر سازمان مدیریت پسماند برای ارائه خدمات نظافت شهر، ۳۰۰ نیروی سازمان بسیج برای امداد در آواربرداری، ۲۶ نیروی آتش نشانی، ۳۰ نیروی سازمان بهشت زهرا ۳۰ نفر در امور کفن و دفن اموات همراه با لوازم مورد نیاز و ۱۷ نیروی شرکت شهر سالم به کرمانشاه اعزام شده بودند.

706

کد خبر: 872811

وب گردی

وب گردی